Gå til innhold

just for fun: hvor høy iq har du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

fant det ut;)

Skrevet

Mensa i Norge benytter testen FRT med SD15 (som sammen med SD16 og SD24 betraktes som de tre vanligste). FRT står for Figure Reasoning Test. IQ-testen er altså basert på det som er tenkt å være en kultur og språknøytral test i objektiv logisk figurforståelse, i motsetning til andre IQ-tester som kan ha spørsmål som krever en nasjonal, kuturell eller religiøs tilknytning for å kunne besvares.

Sånn meget overfladisk forklart.

Skrevet

Vet ikke hvordan det er her, men i USA er det noe som er fantastisk å ha på CVen. Er derfor jeg har lyst til å bli medlem.

Skrevet

Iflg mensa 132, illustrert vitenskap sier 129. Jeg har fagbrev som frisør, men jobber ikke som det lenger. Jobber på kontor. Tror ikke på slike tester. Ligger sikkert på snittet som de fleste andre. Kanskje 105 eller noe der omkring:-)

Mensatasten på nett er jo heller ikke fullstendig. Det står det spesifisert på siden.

Jeg VET jeg har over 30 i alle fall. Klarer å åpne en dør:-)

Skrevet

Synes det er rart at folk har SÅ høy iq her, når gjennomsnittet er på 100.. stoler heller ikke på internettester, men testing foretatt av fagpersoner.

Skrevet

Er dere så dumme at dere tror blindt på tester på internet?!

Skrevet

Skjønner du hva gjennomsnittlig IQ er? Dvs at 50% av befolkningen har en IQ på mellom 90 og 110. Den resterende befolkningen vil da ha over 110 eller under 90. Det sier seg selv at ganske mange har over 110 i IQ.

Jeg er testet av fagpersoner.

Skrevet

Jeg kjenner noe i Mensa, og har prøvd noen (3) tester..HAdde alt riktig på en og tre og fem feil på de to andre...Innrømmer at noen svar (5-6 stykker) var jeg helt blank på, så jeg bare gjettet....Men resten var sånn at man "ser" svaret uten og tenke egentlig..

Men sånne IQ tester viser jo ikke evne til å lære språk, huske fakta osv....Så jeg vil ikke si den måler mer enn akkurat den del av hjernen slik "Iq-kunnskap" måler...Som dere ser så har jeg blant annet et meget begrenset skriftlig ordforråd :o) Og mulig et snev av dyseleksi :o)

Skrevet

Tok en test for noen år siden, den viste 108, (har foresten gullfisk hukommelse, så husker ikke hva den het) Er sykepleier.

Skrevet

Første gang jeg prøvde, på videregående, fikk jeg 140, mens de andre som prøde fikk endel lavere. Ble faktisk flau jeg. Har prøvd flere tester siden, med gode resultater. Føler meg likevel ikke så smart akkurat :-) Er økonom.

Skrevet

Ble testet hos Bup som 14 åring som del av en utredning, fikk 134 på den.

Studerer på religions fag.

Skrevet

Målte den til 144 på en side på nettet for lenge siden... Har lang universitetsutdannelse.

Uansett tar jeg slike nett-tester med en god klype salt. Jeg er ikke spesielt flink til å løse "nøtter" relatert til tall, jeg er flinkere med oppgaver som inneholder former og farger og slike ting. Det var en morsom utfordring å ta den internett-testen, men jeg aner ikke hvor jeg hadde havnet om jeg hadde tatt en "ordentlig" mensa-test...

Skrevet

I see. Her hvor janteloven ruler tror jeg du bare blir ansett som sær :)

Hvis det gikk så bra med deg på nettesten som du sier er det nok ikke noe problem å slippe inn på den virkelige testen. Grensa er ganske mye lavere enn 160 :)

Skrevet

En kompis og jeg deltok engang på en test arrangert av Mensa. Jeg fikk 136, og ble bedt om å komme tilbake en annen gang, da jeg var i grensesjiktet for medlemsskap.

Tror jeg hadde en god dag, og bestemte meg for ikke å dra tilbake, men bare leve i troen på at jeg har en IQ på 136..hehe ;)

Dessuten vet jeg ikke helt om jeg har noe å gjøre i en klubb for smartinger..

Skrevet

He he ser man det.. En gjennomsnittlig forum sliter har altså en iq godt over gjennomsnittet og i tillegg har de fleste en mann med penis godt over 20 cm..

Skrevet

Når man vet at 85% av befolkningen har IQ under 115, kun 1% over 130, og svært mange tester på nettet utgir seg for å være Mensa- tester, så er det jo underlig at alle som svarer på denne tråden har IQ godt over dette...

Skrevet

Næh, mannen min har en perfekt penis på 14-15 cm! :)

Skrevet

tok illustrert vitenskap sin og fikk 114

Skrevet

Det finnes mange typer intelligens.

Noen har høy matematisk intelligens, noen musikalsk. Noen har god fysisk intelligens, andre sosial.

De fleste tester på nett er innen matte og logikk. Hva hjelper det å være mattegeni om man ikke eier sosiale antenner?

Jeg har aldri målt noen av mine. Ligger nok helt på gjennomsnittet vil jeg tro. Heldigvis er vi forskjellige. Tenk om alle bare var flink i matte, eller bare i idrett?

Skrevet

Tok en uhøytidelig test på nettet som sa at noen av svarene mine var geniale! Ble så fornøyd med det at jeg vil ikke ta flere tester :)

Men etter å ha lest litt på denne siden, har jeg ihvertfall funnet ut at jeg har høyere sosial intelligens enn mange som er her inne. Makan!

Skrevet

Jeg fikk 118 på Illustrert Vitenskaps test på nettet, men det er pussig hvor mange glupinger som er samlet her på dette stedet ja hehe....Spesielt der skrivefeilene florerer, og man av og til tror man har havnet i en eller annen psykologisk skrekkfilm...? Men gjennomsnittlig iq her inne er helt sikkert 130;)

Skrevet

Har tatt Mensa sin test, og scorte 135 der. Men jeg har ikke stor tro på slike tester. Min eks lærte meg hvordan man skal tenke når man tar dem. Hadde jeg forsøkt igjen nå, hadde jeg scort høyere, uten at det betyr noe. Er bibliotekar, og føler meg intelligent nok :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...