Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Vil ikke ha baby i barnehage før h*n er minst 1 år. Men trenger litt mer penger. Så da tenkte jeg kanskje dagmamma var tingen. Men hvilke regler er det for dagmammaer, og hvordan går jeg frem for å bli det? Rekner med det ikke er bare å gå ned på Rema'n å henge opp en lapp om man vil bli valgt som dagmamma..

Foretrekker folk dagmammaer som jobber hvitt, eller går svart bra?

• 1 måned senere...

Fortsetter under...

Hei på deg:-)

Siden det er ingen som har svart deg, stakkar;-) tar jeg ansvar, å gir deg et svar. Det er flere måter å gå fram på for å bli dagmamma. Men det som er viktig er at du i alle fall har en god referanse. Jeg kan ikke tenke meg, at det fins en sjel der ute, som ville ha ansatt en til å være dagmamma for sitt kjære barn, uten det. Det gir en trygghet man ikke kan være for uten. Men du har nok gode referanser, har du ikke;-)? Telefonnumre som du kan oppgi, kan tilhøre f.eks tidligere arbeidsforbindelser, men også folk som kjenner deg. Men da må det ikke være for nært, slikt som ektefelle og familie.

Når du så har dette i "boks", er det egentlig bare å se på aktuelle annonser, og gi til kjenne at du er interessert. Så lenge du ikke har tre eller flere dagbarn, er det ingen "spesielle" ting. Men om du har tre eller flere (inkludert) dine egne, må du søke om godkjenning fra kommunen, for å få bli dagmamma. Dette grunnet bl.a boareal, uteplass. Informasjon om søknadsprosessen o.l finner du på kommunen sine sider.

Jeg vil absolutt på det varmeste anbefale deg, at du jobber hvitt. For om du ikke gjør det, får du heller ikke tilgang til velferdsgodene. Og da blir vel det valget enkelt;-)?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...