♥ Herligheten ♥ Skrevet 18. februar 2010 #1 Skrevet 18. februar 2010 Hvilke assosiasjoner, eller hva forbinder du/dere med disse navnene? Tindra Mathea Natalie Aurora Andrea Andrine Amalie Emma Sarah Leah Olivia Othilie Amanda Alva Ylva Adriana Felicia Vilde Tilde Julie Adele Frida Tuva Linnea Oliver Matias Lukas Emrik Kasper Jonatan Noah Elias Adrian
Gjest Skrevet 18. februar 2010 #2 Skrevet 18. februar 2010 Tindra - alternativt, men sikkert flott på sin måte, ser for meg kulturelle foreldre med en stor interesse for litteratur alla Kristin Lavransdatter og An-Magritt Mathea - samme som Aurora Natalie - samme som Felicia Aurora - tror det kan velges av mange, ser for meg ei rampete frøken Andrea - samme som Amalie Andrine - samme som Amalie Amalie - flott navn, men tror foreldrene er veldig A4 og liker ikke å tenke utenfor boksen Emma - heter det selv, jeg er blond og blåøyd og mine foreldre er ytterst ressurssterke:-) Sarah - samme som Felicia Leah - samme som Felicia Olivia - samme som Felicia Othilie - stødig og flott, foreldrene er bevisste på navnevalg Amanda - kan velges av mange ulike foreldrepar, tror jeg Alva - samme som Tuva og Frida Ylva - samme som Tuva og Frida Adriana - samme som Felicia Felicia - sukker på melis og vel så det Vilde - grønne øyne og mørkt hår og litt sånn Ronja Røverdatter Tilde - ufullstendig, men sikkert sjarmerende på ei rampete jente Julie - lyst hår og blå øyne Adele - søt og herlig jente, vet av verdens skjønneste Adele Frida - samme som med Tuva Tuva - sjarmerende, men stødig; slik er også foreldrene Linnea - unge foreldre Oliver - ung mor som vil være original, men som ubevisst velger et pinglete toppnavn Matias - et nøytralt navn, synes "hvem som helst" kan velge det Lukas - vet om en veletablert 40-åring som kalte sin sønn Lukas, men majoriteten er vel unge alenemødre uten utdannelse, gjerne Lucas med C Emrik - litt kulturelle og "alternative" foreldre Kasper - sier meg egentlig ikke mye Jonatan - sier meg egentlig ikke mye Noah - ung mor uten utdannelse Elias - litt sånn "følge strømmen, der er det trygt" Adrian - harry
Gjest Skrevet 18. februar 2010 #3 Skrevet 18. februar 2010 Dette går kun på assosiasjoner, ikke på hva jeg synes om navnene, for det er mange som er fine og desverre ubrukelige pga assosiasjoner. og de fleste er fra folk jeg vet om. Tindra - fjell Mathea - kjedelig Natalie - jåle Aurora - vellykket og vakker Andrine - hotell cæsar bare Sarah - traust Olivia - nyyydelig jente med nydelig navn, blå øyne og brunt hår Vilde - huff, desverre Tilde - søtt Julie - kjedelig men pent orker ikke guttenavnene
Miranda C Skrevet 18. februar 2010 #4 Skrevet 18. februar 2010 Tindra - kusina til mannen min Søt jente, hun er svensk ) 2 år nå! Mathea - Kjempefint Tenker på ei blond jente med blå øyne.. Natalie - samme som Mathea.. Aurora - Tenker på ei 2-åring jeg vet om, og Tornerose Egentlig litt fint! Andrea - Ei tøff jente som vet hva hun vil! Utseendesmessig passer det til alt Andrine - Tenker ei blond jente.. Liker ikke navnet. Amalie - Den eneste jeg kjenner med dette navnet er en sær person som vil ha aaaltfor mye oppmerksomhet! Syns navnet er kjedelig, men Amelia derimot syns jeg er veldig fint Emma - Passer til alt Nydelig navn Sarah - Passer også til det meste Fint! Leah - vakkert O livia - nydelig:) Othilie - liker ikke. Amanda - vakkert Alva - liker ikke, kjenner ingen med dette navnet.. Ylva - Den eneste jeg kjenner er en ekte hurpe, så ikke noe postivt å si om hverken henne eller navna ;s dårlige assosiasjoner.. Adriana - Datteren min Blå øyne og blondt hår Så nydelig:) Felicia - Tenker på datteren til fetteren min.. Kjempefint navn:) Vilde - Helt greit, har bare gode assosiasjoner:) Tilde - Julie - Vakkert:) Julia er også pent! Dessverre opptatt i min familie.. Adele - Liker ikke.. mADELEine? Frida - Kjenner 5 stk med dette navnet, men fint T uva - Ok Linnea - Pent ) Oliver - Tenker på en blond gutt, siden han eneste gutten jeg kjenner med det navnet heter det Matias - Passer til alt Lukas - Samme som Matias.. Kjempefint! Emrik - Blond gutt! Men liker det absolutt ikke!! Kasper - Fint:) Jonatan - ''kasper og jesper og jonathan!'', hehe, men elsker navnet . Noah - tenker på sønnen til KK, kjempefint navn:) Elias - nabogutten heter dette, søt gutt med blondt hår.. elsker navnet:) Adrian - Siden datteren min heter Adriana, burde jeg jo elsket dette navnet, men har litt erfaring med at det er en del pøbler som heter dette:p Men navnet er i grunn veldig fint Likte nesten alle navna på lista di God smak
Tante Blås Squaw Skrevet 20. februar 2010 #5 Skrevet 20. februar 2010 Mathea - Anne-Cath. Vestly Natalie - ei venninne av datteren min Aurora - datteren til venninna mi Andrine - en fæl skuespiller Emma - flere småsnupper jeg kjenner Sarah - ei venninne av datteren min Leah - kongefamilien Othilie - datteren til ei venninne Alva - Alva Myrdal, tøffe damen Felicia - min egen datter ;o) Adele - datteren til kompisen min Frida - fæl fæl tv-serie T uva - datteren til ei venninne Oliver - kompis av datteren min Matias - sønn av ei venninne Jonatan - "nevøen" min Elias - kompis av datteren min Adrian - kompis av datteren min De andre forbinder jeg ikke emd noe spesielt.
auro Skrevet 20. februar 2010 #6 Skrevet 20. februar 2010 Liker alle bortsett fra Natalie, Adriania og Felicia, som jeg synes er jålenavn.
mibella Skrevet 20. februar 2010 #7 Skrevet 20. februar 2010 Tindra - Tundra eller troll Mathea - Har ingen assosiasjoner til det, men synes navnet er litt mandig, ser for meg en ramp Natalie - Søt, snill og skoleflink Aurora - Nydelig med mørkeblonde lokker Andrea - Søt, men veldig bortskjemt Andrine - Veldig sporty, og flink i det hun interesserer seg for Amalie - Samme som Aurora Emma - Veldig søt, lyst hår og blå øyne, favorittfarge rosa Sarah - Litt som Emma, bare smartere og litt mer jordnær Leah - Rødhåret og livlig Olivia - Bølgete hår, kan være både mørk og lys Othilie - Skoleflink og spiller i korps Amanda - Nydelig og snill, kan både være skikkelig jente-jente eller litt gutte-jente Alva - Tenker også på troll, men et søtt ett i motsetning til Tindra Ylva - Assosierer det kun med ei på en lokal butikk som ser kjempesur ut hele tiden, ikke heldig Adriana - Mørkeblondt hår med litt bølger, lyse øyne, nydelig. Tenker også på Adriana Lima Felicia - Sær og sta Vilde - Rar og litt for mandig Tilde - Også litt rar, men mer jentete, liker teater Julie - Veeeldig pen og populær (men ikke innbilsk), musikalsk, sporty Adele - Franske foreldre, korps Frida - Harry, litt mandig, ser sur ut Tuva - Assosierer det med maurtue.. men kjenner ei jente som heter det som her helt nydelig. Litt bortskjemt og veldig rosa-jente Linnea - Pen, lys og frekk Oliver - Den snille gutten i klassen Matias - Raring som helst spiller WOW, råner og drikker cola 24/7. Blond og blå øyne Lukas - Lys, sporty, kjekk og snill Emrik - Merkelig, ikke snill, veldig ramp Kasper - Kardemommeby og spøkelset Casper. Søt når han er liten, men deretter ramp og kriminell Jonatan - Søt gutt, men litt kjedelig. Skoleflink. Noah - Kjekking, populær og flink i sport. Men kan også være litt for bråkjekk Elias - Søt, men pinglete gutt Adrian - Sjarmerende småramp, veldig pen gutt, brunt hår
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå