Gå til innhold

Simo-Emmaljunga-MaxiCosi

Anbefalte innlegg

Jeg har egentlig alltid tenkt at jeg skal ha Simo duo når vi får vår første baby. Syns de er fine å se på, store og romslige til en høstbaby og gode å trille på all slags terreng. Har lest meg mett på all info rundt vognen og det eneste minuset jeg ser er at den er tung og tar litt plass.. (det gjør forsåvidt ingenting her..)

Men.. Nå er jeg litt i tvil.. Ser for meg at det blir noen turer på café og sentere (kjenner flere som får baby samtidig), kanskje jeg bør vurdere en annen vogn? Hadde og vært utrolig greit med en vogn man kan sette bilsete fast til når man bare skal inn på butikken...

Jeg vil ha en vogn som kan kjøres på alle underlag i all slags vær; skog, asfalt, snø og regn osv. Vi er mye på tur, så den må være av god, solid kvalitet.

I tillegg er Simo vand og vindtett, kan Emmaljunga stille opp mot dette med vanlig regntrekk?

Så spørsmål:

1.Noen som har/hat hatt Simo vogn til café og shopping og faktisk fått plass i butikker ol? Den er jo ganske stor å kjøre rundt mellom reoler og cafebord...

2.Kan Emmaljunga måles med Simos kvalitet og stabilitet?

3.Hvilken Emmaljungavogn bør jeg da velge?

4.Noen som har Emmaljunga bilsete, kan dette eventuelt festes i alle Emmaljungas vognunderstell?

Setter kjempestor pris på alle svar!

Ser ut som jeg har gått meg fast alikevel etter å ha vært SÅ bestemt så lenge..:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141458818-simo-emmaljunga-maxicosi/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi er en trillegjeng hvor alle de vognene du nevner er representert. Jeg har emmaljunga city cross, og har vel flere steder her fortalt om de negatvie tingene med den. Det er av de minste emmaljungavognene. Ene naboen har simo duo og andre emmaljunga edge duo. De to sistnevnte er veldig like med tanke på kvaliteter du syns er viktig, men emmaljunga er noen kg lettere men kanskje pittelitt større. Min citycross ser ut som en babyvogn ved siden av og er ganske mye lettere. Men de to andre er nok mer stabile og bedre på vinterføre. Jeg syns citycrossen går greit på cafe, men den kunne med fordel vært mindre, så tipper de to andre sliter noe mer der.

Tror man kan kjøpe adapter til bilsete til alle emmaljungavogner. man trenger ikke emmaljungasete, de har adapter til forskjellige andre merker også. Dette har de oversikt over på butikken du kjøper vogna i tenker jeg.

Hvordan det er med simo og bilsete vet jeg ikke.

Har forøvrig funnet ut at den perfekte vogna ikke finnes. Med mindre vi blir vogndesignere selv ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...