Anonym bruker Skrevet 18. februar 2010 #1 Skrevet 18. februar 2010 Hvorfor argumenterer man mot lekser i skolen med at enkelte foreldre ikke evner å hjelpe barne sine med leksearbeidet? Det blir jo like dumt som å argumentere mot amming på grunnlag av at enkelte foreldre ikke kan amme, og det er urettferdig overfor dem som ikke får morsmelk. Eller som å argumentere mot høytlesning for barn fordi noen barn har foreldre som ikke er flinke nok til å lese til at de kan lese høyt for dem. Alle foreldre opplever fra tid til annen å møte utfordringer i forhold til enkelte aspekter ved oppdragerrollen. Vanligvis søker man hjelp hos venner, familie og kjente for å få tips og råd osv. Er problemet tilstrekkelig stort, søker man hjelp hos det offentlige. Bør ikke dette være vanlig fremgangsmåte for problemløsning i forhold til lekser også? Elevene i grunnskolen skriver da ikke doktorgradsavhandlinger? Jeg ser ikke logikken i at det skal være bedre å trekke alle elever ned i nivå for å imøtekomme de som ligger på et lavere nivå. På skolen har elevene ofte bare en lærer som de skal dele med 29 andre elever. Lærere klager over at de har ikke tid, og det har de jo ikke heller. Hvorfor er det galt av skolen å benytte seg av foreldre som en resurs? Det er da tross alt de som har foreldreansvaret for elevene og som er hovedansvarlige for deres oppvekst. NEI, jeg ville ikke sakke barna mine, og jeg bidrar gladelig til å løfte andres barn også dersom de har foreldre som syns dette med lekser er vanskelig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå