Gå til innhold

Når begynner babyer å smile?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det bevisste smilet kommer omkring 5 uker gammel.

Men det kan være før og etter.

Skrevet

Jenta mi smilte bevisst når hun var 14 dager gammel (men så var hun født 10 dager etter termin, så dersom jeg følger termindatoen var hun ikke spesielt tidlig ute). Mener jeg har lest at det vanligste er 3-5 uker.

Skrevet

14 dager gammel.. herregud. jada. helt sikkert.

Åmin smilte første gang hun spratt ut av meg, stort fint smil, hadde tenner å alt...

Skrevet

Ja, helt sikkert. Men dersom du leser en gang til, så legger du merke til det jeg skrev om overtiden, så da er 14 dager ikke spesielt tidlig.

Skrevet

Vanligvis en gang mellom fødsel og 8 uker :) Min eldste smilte etter 6 uker og vesla etter noen dager.

Det at nyfødte ikke kan smile med en gang er en myte. Noen er tidligere ute med det enn andre og det er ganske normalt :)

Skrevet

Hadde mistanke om smil før 14 dager(født 8 dager over termin.), men det var så kort at det var vanskelig å vite. Det første bevisste kom når han var 3 uker, da var det ikke tvil.

Skrevet

Min smilte dagen før hun var 1 mnd. Å da smilte hun til mormor.

Skrevet

M bevisst fra han var en uke gammel. Vi trodde det bare var sånn som babyer gjorde - grimaser og sånn. Men da hs var på hjemmebesøk da han var 3 uker gammel ble hun så begeistret fordi han var så "med" og smilte til oss. Da var det ingen tvil om at dette var noe han "kunne" dette tidlig ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...