Gå til innhold

Osloakutten, erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei !

Har tenkt bestille time for tidlig ul.

Er nå i Uke 6, så skal hvertfall vente en uke til.. og vet det ikke er mye man eventuelt får se.. men likevel..

Har noen noe sted i Oslo å anbefale?

Osloakutten? Der var det veldig billig.. noen som har erfaringer?

Balder? majorstuaklinikken? Volvat?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke tat UL på Osloakutten, men var på legevakten der. Ble tatt veldig godt i mot selvom det var dyrt og 2 timers ventetid. Var på to tidlige UL da jeg gikk gravid med Sanne på Majorstuaklinikken. Betalte 1200kr og jeg syns det er i dyreste laget for å se et hjerte slå. Er ikke så mye mer enn det og måling de gjør så tidlig (var der i uke 8). Kom tilbake på samme sted og tok UL i uke 12. Da sjekket gyn der nakkefold, målte fosteret og sjekket hjerteaktivitet og navlesnor. Fikk ikke bilde fordi det var tomt for papir:-(

Hadde heller satset på Osloakutten, i hvertfall om det er billigere også. Men husk at du må betale både for konsultasjon og UL der. Tror i hvertfall at man må det, så hør om total pris hvis du ringer dit!

Skrevet

Jeg har veldig gode erfaringer med volvat:)

Billigste jeg har sett er helsepartner.no. Der koster det 900 og ligger på aker brygge

Skrevet

Jeg var på Oslo Akutten for 1 mnd siden ca. Da var jeg 6 + 4. Fikk både se og høre hjertet, så sånn sett var jo jeg fornøyd! Men jeg tror dama sa 3 setninger til meg og jeg var der i 5 minutter, så jeg kan vel ikke akkurat si at jeg følte at jeg ble godt tatt vare på... Hvis jeg skal ta en privat ultralyd igjen, kommer jeg nok ikke til å gå dit...

Men hvis man er opptatt av pris og vil bare se/høre hjertet slå, får man jo det. Men hvis noe hadde gått galt, vet jeg ikke helt om dette var dama jeg ville ha til å trøste meg...

Skrevet

Kan anbefale Oslo Citylegene.

Gynekologen jeg har vært til 3 ganger på 6 måneder er østeuropeisk og veldig hyggelig. Nøysommelig og har litt humor også. Snakker godt norsk.

Skrevet

jeg har også gode erfaringer med Linda på oslo citylegesenter.

Hun er veldig nøye og man får time på dagen hvis man ønsker det.

Skrevet

hei hei, jeg vil ikke annbefale oslo akutten.

jeg satt å søkte på pris å leste at det kostet 280 for ul hos de så jeg ringte å fikk time samme dag. kom dit å så var de 15 min forsinket ikke at det spiller no rolle.

men når jeg kom inn til legen der begynte hun å spørre meg ut.:

-du er jo ganske ung... sikker på at du vil ha dette barnet...

---ja jeg vil det, vi ahr en fra før så det gjør ikke noe..

-en fra før, sikker på at du da vil ha denne, hvor gammel er mannen din

(hun så ringen på hånden)

----Han er like gammel som meg.

-Dere får mye hjelp fra foreldrene deres da.

--.nei har ikke fåt tnoe hjelp fra de. å vi eier vår andre leil. har stasjonsvogn osv...

-siker på¨at du ønsker dette barnet

jeg tror hun spurte 6ganger totalt.

når ul var ferdig å jeg skulle betale kostet det 980kr, 280 var bare for "leie" av ul apparatet...... det var ikke så billig som vi hadde trodd...

ANNBEFALES IKKE!!!!!

Skrevet

Takk for svar:)

Ja, jeg hørte ang prisen når jeg ringte dit.

kunne opplyst om dette på nettet syns jeg, men ..

D er ganske sykt at man på ultralyd kan spørre om slik, å si slike ting.

Greit hvis legen hadde villet spørre litt, men ikke på ul.

Å uansett, når man har tatt valget om å beholde.

Hørtes ikke bra ut.

Jeg tror det blir Oslocity legene på meg, eller Volvat.

:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...