Tante Blås Squaw Skrevet 20. februar 2010 #26 Skrevet 20. februar 2010 Jeg husker godt hvordan det var å være så ung og livredd for å såre mamma. Ikke ta det personlig ) Jeg ville vært forståelsesfull - og bedt paret på middag seinere og gitt de forsinkede bryllupsgaver.
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2010 #27 Skrevet 20. februar 2010 Jeg ville nok blitt litt såra siden moren hennes får ha med seg mannen sin. Da burde faren hennes ha sagt ifra til datteren sin. Viser jo tydelig at moren hennes er en furten syteunge. Jeg er ikke på talefot med datteren min sin pappa. Han er gift på nytt, men kunne aldri ha nektet min datter å bedt faren sin. Syns datteren føyer sin mor her siden hun vil ha deg med. Hadde jeg vært datteren så hadde jeg sagt. Jeg ber også min stemor. Så får du selv bestemme om du vil komme eller ikke mamma. Skulle da være såpass voksene begge 2 så dere lar hverandre i fred på en så stor dag. Synd maman ødelegger denne dagen til datteren sin med å være barnslig. en venninne av meg hadde samme problemet i fjor. Svigermoren hennes hadde sagt til min venninne. Visst K... kommer så kommer ikke jeg. Da sa min venninne. Jeg innviterer hvem jeg vil. Vil du ikke komme så bestemmer du dette selv, men du skal ikke bestemme hvem vi skal be. Begge kom i bryllupet, men dem snakka eller satt ikke ved hverandre. ( selv om dem er svigerdatter svigermor)
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2010 #28 Skrevet 20. februar 2010 Har ikke moren til stedatteren sett deg før så er det vel ikke noe problem. Da kan hun innvitere deg. Å spør moren på hvem du er så kan hun si du er en arbeidskollega eller en frøken på skolen hun går på, men regner med at moren hennes vet hvordan du ser ut. Utrolig barnslig fra moren til stedatteren din sin side. Syns virkelig pappan kan sette foten ned å si hva han mener. Skal vel være med å betale litt for bryllupet han også. får ikke du være med så får heller ikke mammans kjærsest være med. Enkelt og greit.
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2010 #29 Skrevet 20. februar 2010 Det viser bare atter en gang at stemødre er en perifer person i stebarnas liv, og det er jo greit nok. Mange stebarn bruker hele oppveksten til å demonstrere avstand til stemor og denne jenta fortsetter med det langt inn i voksenlivet. Ville nok forvente at far snakket med henne.
prekæs Skrevet 20. februar 2010 #30 Skrevet 20. februar 2010 Løsningen er muligens å be moren på en kopp kaffe å snakke ut. Jeg mener 19 åringen er voksen nok (hun skal jo gifte seg) til å invitere bryllupsgjester etter eget hode og ikke etter morens. Ofte er det jo også foreldrene som betaler gilde. Personlig hadde jeg aldri vært med på å betale ett gilde som utelot min mann som har vært stefar i mange år. Utenkelig tanke. Forstår godt at du er lei deg og ville ikke respektert ett slikt ønske selv, men notert det bak øret og hatt det i tankene ved en annen anledning. Ærnte bedre jeg se.
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2010 #31 Skrevet 20. februar 2010 Jeg ville blitt kjempeglad hvis mannen valgte å ikke gå han heller. Selvsagt måtte mannen (brudens far) forklare datteren sin at han overhode ikke er sur på henne for at hun tar hensyn til sin mor og derfor ikke invitterer deg. Og at dere selvsagt gir bryllupsgave/betaler bryllupet likevel. Og håper å se mye til brudeparet i nåtid og framtid. Men at han ønsker å ta hensyn til deg, og håper at hans voksne datter forstår dette. Var hun fremdeles et barn, (var det f.eks. konfirmasjon) ville han prioritert henne og kommet. Men nå som hun er voksen og snart gift prioriterer han deg. Hadde vært rørende, ikke sant? Men ikke noe jeg ville presset ham til.
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2010 #32 Skrevet 20. februar 2010 Ville prøvd og sagt til henne at hun burde snakke med sin mor og "nekte" henne og ha med sin type da pappaen ikke får ha med seg sin kjærest... Lurer litt av og til på hva folk tenker.... Altså hadde det vært mitt brullup og mine foreldre hadde vært skilt og moren min skulle sitte og nekte faren min og ha med kjæresten sin men hun skulle ha med sin kjærest hadde jeg fint sagt at om ikke faren min fikk ha med seg kjæresten så fikk ikke mamma heller... Når det har gått så lang tid og hun i tillegg har fått seg type burde moren virkelig gå videre i livet... Men jeg kan nok forstå litt at hun klandrer deg... Men det er faktisk ingen sin feil at dere møttes og skulle falle for hverandre. Man kan ikke styre hvem man skal bli forelsket i, er ganske lei av folk som tror det fungerere slik. At en singel kvinne blir forelsket i en gift mann er ikke direkte hennes feil, men hun kan holde seg vekke fra den gifte mannen... off, nå begynnner jeg og spore litt av her:P Prøv og snakk med stedatteren din eller se om pappaen kan snakke med datteren sin eller ekskona.
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2010 #33 Skrevet 20. februar 2010 10:00 Synes mannen må få gå i sin egen datters bryllup. Men bør kanskje være mann nok til å konfrontere sin ex med dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå