Gjest Skrevet 18. februar 2010 #1 Skrevet 18. februar 2010 Jeg er bedt i 30-årsdag i helgen og kunne gjerne tenkt meg et par glass vin! Gleder meg veldig til å pynte meg igjen, og være kun sammen med voksne mennesker en liten stund Blir nok et enormt savn etter jenta mi, men en gang må være den første. Hun er 2 mndr! Hvor lang tid tok det før dere drakk alkohol? Det er heeelt greit for samboeren min at jeg drikker litt vin, men jeg klarer liksom ikke å slappe helt av likevel.. Om noen år vil jeg kanskje le av at jeg analyserte og tenkte gjennom alt hundre ganger Det jeg er redd for er at om jeg er borte en kveld og hun må ta flaske, at hun blir sugeforvirret og aldri vil ha pupp mer.. Hun har hatt tendensen til det denne uka og nektet å ta puppen en hel dag.. Jeg måtte lirke den inn i et svakt øyeblikk, eller bruke brystskjold for å komme igang! Jaja, det er mye man skal tenke på som førstegangs..hehe..
Ranveig R Skrevet 18. februar 2010 #3 Skrevet 18. februar 2010 8 mnd med eldste og 19 mnd eller noko slikt med lille. Hadde eg likt vin hadde eg gjerne tatt meg eit glas tidlegare.
Gjest irismor Skrevet 18. februar 2010 #4 Skrevet 18. februar 2010 Hun er født en tirsdag og på lørdag samme uke feiret vi med en bedre middag og en flaske rødvin. Men jeg ammet ikke, hun er vokst opp på mme fordi jeg ikke produserte melk
Gjest Skrevet 18. februar 2010 #5 Skrevet 18. februar 2010 Hadde jeg kun gitt henne flaske hadde det ikke vært noe problem for meg heller Jeg har nok blitt litt for opphengt i denne ammingen ettersom vi slet sånn med å få det til!
Gjest Skrevet 18. februar 2010 #6 Skrevet 18. februar 2010 Og Ranveig; wow, jeg er imponert! Jeg er ikke så fryktelig glad i alkohol selv, men så lenge hadde jeg ikke klart å vente!
Fire småtroll Skrevet 18. februar 2010 #7 Skrevet 18. februar 2010 Jeg har ikke drukket i det hele tatt så lenge jeg har ammet, mine små jenter har nektet plent å ta flaske.. Siden vi ikke har noen til å sitte barnevakt har vi heller ikke stresset med det. Jeg ammet den eldste jenta mi til hun var 12 mnd, og da hun var 13 mnd testet jeg postivt og var 6 uker på vei. Lillesøster er nå 1 år gammel og ammes fremdeles så det er faktisk over 3 år siden jeg sist smakte alkohol nå. Må vel legges til at det heller ikke er noe stort savn for meg da
Gjest Skrevet 18. februar 2010 #8 Skrevet 18. februar 2010 Jøss, det må jeg si Hadde nok klart meg fint uten jeg også, men jeg må innrømme at jeg gleder meg! Fikk en liten smak på det å være full da jeg prøvde lystgass under fødselen... Da ble det full snurr og spying gitt Akkurat den typen full savner jeg ikke akkurat..hehe
Mammarama=) Skrevet 18. februar 2010 #9 Skrevet 18. februar 2010 Helsesøster sa at om en tok seg et lite glass rødvin kunne en amme etter 3 timer, for da ville alkoholen være ute av kroppen.. Men hun sa også at en burde være total avholds de første 6 ukene.Da babyens nyrer ikke er skikkelig utviklet før den tid.. Jeg tok et glass rødvin når minsta var 6 uker, og ammet henne etter ca 4 timer..
LoveActually Skrevet 18. februar 2010 #11 Skrevet 18. februar 2010 Nærmer seg tre år... Først alkoholfri da vi prøvde, og vi har avsluttet amming akkurat nå, og han er straks to år... Tipper det blir en bayleys med is til helgen :-)
FrøkenSprøken Skrevet 18. februar 2010 #12 Skrevet 18. februar 2010 Jeg tok vel et glass vin omtrent 6 mnd etter fødselen. Var "full" første gang da han var 3 år, 1 mnd før jeg ble gravid igjen, så jeg har da altså drukket (som i mer enn ett glass til maten) EN gang på 5 år. Savner det ikke, men savner rødvin til maten noe så utroooolig! Har hatt skikkelig sug på rødvin og røyk dette svangerskapet. Av alle ting i hele verden liksom.... Juhu... Så gleder meg til lillejenta er 6 uker, for da skal det feires med et stort glass rødvin :-D
Propellll ♥ Skrevet 18. februar 2010 #13 Skrevet 18. februar 2010 Jeg drakk litt rødvin når mini var 10 uker. Ammet ikke. Det var deilig med litt vin igjen
Gjest Skrevet 18. februar 2010 #14 Skrevet 18. februar 2010 Ett år eller noe.. men det er fordi jeg ikke liker alkohol og har ikke noe behov for å drikke det.
Gjest Skrevet 18. februar 2010 #16 Skrevet 18. februar 2010 hehe..nei, for all del, du trenger ikke det er jo supert om man er avholds, det passer bare ikke helt for meg
Hellobaby Skrevet 18. februar 2010 #17 Skrevet 18. februar 2010 1 glass rødvin på julaften, da var hun to uker. Pumpa ut og kastet melka etterpå. Var ute en kveld da hun var 7 uker, det angret jeg litt på (var ikke heeeelt alert dagenderpå). Nå er hun 2 mnd, og jeg skal feire en 30-årsdag med brask og bram 13.mars. Hun tar mm på flaske, så null problem. Min holdning er at så lenge noen primæromsorgspersoner, som feks bf eller besteforeldre passr på skatten, og skatten tar flaske, så er det jo strengt tatt ingen problem å drikke litt vel? Nyt kvelden med god samvittighet!
Gjest Skrevet 18. februar 2010 #18 Skrevet 18. februar 2010 Det var humoristisk ment Vesla er 8 mnd og for noen dager siden knasket jeg sjokolade med sherry i!
Gjest Skrevet 18. februar 2010 #19 Skrevet 18. februar 2010 Ja, jeg skal prøve å nyte bursdagen, iallefall noen timer Pappaen skal passe jenta, så hun er i trygge hender! Skal ikke akkurat ta av heller, så det går nok så bra
septbaby09 Skrevet 18. februar 2010 #21 Skrevet 18. februar 2010 Jeg tror han var rundt 7 uker eller noe. Var da uten en tur med jentene, ble ikke så mye, og heller ikke sent, men tror jeg trengte litt "meg og jentene" tid:) Tvinge seg selv, og ta seg selv i nakken, og ikke legge hele sitt gamle jeg på hylla fordi man får barn. Lille var hjemme med pappa, å de hadde guttekveld, tror samboer syns det er stas også, å liksom ha 100% ansvar alene liksom. Andre gangen jeg var ute var han 10 uker ca, å da ble det straks senere hehe... og nå i helga fikk jeg jentekveld med spa,drinker og middag med jentene i valetines/morsdagsgave av samboer, og da ble kl 03.00 før jeg var hjemme hehe... Han tar flaska så er jo heldig sånn... Nei, kos deg du, å den lille vil ha det tipp topp med pappan sin, og du møter kanskje uka, med bæsj,gulp og våkennetter med friskt mot igjen;
nybegynner07 Skrevet 18. februar 2010 #22 Skrevet 18. februar 2010 Jordmor fortalte meg i utskrivningssamtalen at det var helt ok å ta et glass vin når en ammer... Så jeg ventet ikke så veldig lenge, men jeg holdt meg til et glass. Når babyen tok flaske ble det noen flere glass... Kos deg du )
Koseklompen Skrevet 18. februar 2010 #23 Skrevet 18. februar 2010 Tja.. fra fødselen og til jeg drakk såpass alkohol at jeg ble brisen...ok full og ikke kun et glass... 3 år og 10 mnd. Drikker alkohol utrolig sjeldent.. Bare 1 glass..2 år og 11mnd troor jeg.
MammanTilEmma❤ Skrevet 18. februar 2010 #24 Skrevet 18. februar 2010 når hun var 4 mnd, men hun nektet å ta flaske så det ble en kort fest;) det var i julen, nå er hun 5 1/2 mnd å har ikke planer om å drikker vartfall på et par mnd.. når jeg er sikker på at hun klarer seg fint uten Pupp :-)
E, T & T og ei te Skrevet 18. februar 2010 #25 Skrevet 18. februar 2010 jeg var ute på bursdagsfest da snuppa var nesten 3 mnd. Ble pumping på vors og ute på byen så mye tid gikk til det, full ble jeg også. Våknet av brystspreng av en annen verden morran etter, og angret straks jeg så jenta mi, og lovte at jeg ikke skulle feste igjen. 2 mnd etter var jeg ute med venninnene igjen, hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå