Gjest Sauen og ungene Skrevet 18. februar 2010 #1 Skrevet 18. februar 2010 Hvordan er dette med feriepenger igjen? feriepengene er jo endel høyere enn vanlig utbetaling... Mannen min kan ikke ta ut all ferien på en gang, så tar en uke her og en uke der. får man f.eks feriepenger (og ikke lønn) i juni, og så får man vanlig lønn de ukene man har ferie? Eller fordeles dette "overskuddet" utover de månedene hvor man har ferieuker? Greit å vite=)
* 5 om dagen * Skrevet 18. februar 2010 #2 Skrevet 18. februar 2010 min mann har denne ordningen : feriepenger i juni, ikke lønn. og tar han ferie sånn litt pø om pø, så får han vanlig lønn, og ikke noe trekk. han må ta ferie i 5 uker, hvis ikke så jobber han gratis for bedriften, da han ikke får lønn.men han får for overtid.(om det skulle bli aktuelt på lønnfri utbetaling i juni)
Gjest Sauen og ungene Skrevet 18. februar 2010 #3 Skrevet 18. februar 2010 Ok, da er det gjerne sånn hos mannen også... Det er vel enklest... Tidligere har det alltid vært noen sykemeldingsperioder, overgang fra vikarbyrå til firmaet, jobbskifte osv så det der har bare blitt kluss, hehe... Men i fjor var alt "normalt"... Så får vi se i juni da, om feriepengene kommer istedenfor lønn da...
signe maten Skrevet 18. februar 2010 #4 Skrevet 18. februar 2010 Feriepengene skal komme som vanlig, hvis ikke annet er "bestilt" av dere Hvis dere f.eks hadde bestemt å ta ferien i sept kunne dere bedt om ferieutbetaling da og vanlig lønn i mai/juni. Men ellers så skal det gå automatikk i dette
Gjest Sauen og ungene Skrevet 18. februar 2010 #5 Skrevet 18. februar 2010 Ok, takk for svar :-) Greit å vite...
* 5 om dagen * Skrevet 18. februar 2010 #6 Skrevet 18. februar 2010 signe maten: her er ikke den muligheten tilstede...sånn jeg skrev, sånn er det i den bedriften...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå