Gå til innhold

Treg vs hyper...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :) Vil gjerne ha noen synspunkter :) Jeg og min samboer kjøpte et hus i fjor som trenger oppussing og utbygging. Vi var enige om at det var mye jobb som lå foran oss og sambo gledet seg til å begynne. Nå har vi bodd her i ett år og ikke mye er gjort... Jeg ser at sambo er treg... Når jeg spør om han kan gjøre noe gjør han det "etterpå" og ofte blir det glemt. Da skal han gjøre det "imorgen" og minner jeg ham ikke på det da, blir det også glemt. Da vi skulle henge opp lykter i gang og trapp måtte det legges opp nye stikk og lengre ledning og jeg ventet 2 md på de lyktene nede og 3 md på den oppe... Brannalarmer (jeg rekker ikke opp) har idag lagt på kjøkkenbenken i 3 dager, den ene ble hengt opp igår, den andre ligger klar... Porten utenfor brukte han 1 md på (4 helger) og den er ennå ikke helt ferdig. Plankebiter, verktøy etc. lå strødd ute den måneden han holdt på... Småting som sambo skal gjøre drøyer hele tiden. Kattedoen har jeg blitt fritatt for da vi prøver å lage barn, men jeg må allikevel hele tiden minne ham på det...

Jeg føler at jeg går rundt og maser hele tiden, men skal noe bli gjort må jeg jo det... Og ekstra ille føler jeg det når han ikke engang gjør det med en gang når jeg minner ham på det, men må mase dagen etter også... Når vi kommer hjem fra jobb er han glad i å slappe av. Ja, han har en krevende jobb, men har vi kjøpt dette gamle huset som trenger mye stell kan man vel ikke slite sofaen kveld etter kveld - uansett hvor sliten man er? Hva syns dere der ute - er jeg urimelig og stresset? Bør jeg roe ned, la hus være hus?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Untatt kattedoen så kan jeg ikke helt se hvorfor ikke du kan gjøre disse tingene selv?

Skrevet

Nei, det er sånne ting jeg ikke kan - jeg vil ikke begynne med ledninger og strøm, ei heller snekre port og borre i sement, ei heller de andre småtingene som har vært.

Dessuten er jeg så "gammeldags" at jeg tenker at noen ting er for meg og andre ting for ham. Jeg vasker tøyet vårt, gjør rent hus, mater hunder og katt, lager middag - og er helt ok med det. Hva er galt med at han da gjør andre ting??? Det skal vel fordeles, ikke at jeg skal gjøre alt og han ingenting???

HI

Skrevet

Hadde vel håpt på flere fornuftige svar på dette... så jeg dytter... :)

HI

Skrevet

Hmmm, får ikke HI dyttet her på forumet????

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...