Anonym bruker Skrevet 18. februar 2010 #2 Skrevet 18. februar 2010 Fedrekvoten er 10 uker minst, uavgengig av dekningsgrad. Så har han i tillegg 2 uker ulønnet (eller lønnet i enkelte bedrifter) i forbindelse med fødsel.
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 18. februar 2010 #3 Skrevet 18. februar 2010 nei, det er 10 uker uansett. Det er mulig du blander med de to ukene i forb. med fødsel?
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2010 #4 Skrevet 18. februar 2010 ingte nav jeg.. er bare minj arbeideplass som gjorde meg forvirret. sjefen min fortalte meg at permisjonen min er ferdig 15 mars.. vi satt å diskuterte at jeg skulle ta fedrekvoten. så trodde ho da mente inkl den... at alt i alt så var permisjonen ferdig da. så ringte jeg nav tidligere i dag å får vite at min siste dag er den 24 februar.. :/ okey tenkte jeg...hva er det sjefen min driv å roter med da.. så tenkte jeg kanskje at han hadde fedrekvote fra 24 feb- 15 mars.. men fikk jo ikke helt det der til å stemme.. mente også at det var 10 uker.. og det var det jo ;D han har 10 uker uansett.. og jeg er ferdig nå 24 feb. men har vært innlagt på sykehus ett par ganger han minstemann vår.. skal vel egentlig få igjen for de dagene, skal man ikke? pleiepenger eller noe..vet ikke om de er beregna med jeg. men uansett, så roter nå sjefen min veldig.. bra at jeg har 5 ukers ferie til gode før jeg skal være hjemme hjemme ett ekstra år ulønnet med velsegutten vår her.. for den 24 feb...ja det kom litt brått på gitt. jeg har rett på pleiepenger og litt andre pengestøtter i det ekstra året med vår sønn.. så hadde håpet på litt god tid i forhold til søknadene mine til det..
Gjest Sauen og ungene Skrevet 18. februar 2010 #5 Skrevet 18. februar 2010 Men sikker på at han får 10 uker? Siden permisjonen din er ferdig nå mener jeg... Min perm er ferdig i april, og mannen har bare 6 uker fordi vi går etter de "gamle reglene". (født før 1 juli 09 var det vel...)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå