Gå til innhold

Åh, gutten min hater å bade og dusje (10 mndr)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han blir bare helt hysterisk, og jeg synes jeg har prøvd alt jeg.. Det har blitt så ille nå at jeg den siste måneden har badet han to ganger.. Vasker ellers med klut, men det er jo litt ekkelt å bade så sjelden.. Blir helt deppa av å tenke på det, for vi kommer oss ikke ut av det, og han virker så veldig redd når jeg bader han...

Har som sagt prøvd alt mulig.. Rolig musikk, ulik temperatur på vannet, ulik mengde vann, at han sitter, at han ligger i armen min som en baby, at jeg bader sammen med han, at han sitter på armen min eller tett inntil meg idet vi går rolig inni dusjen, at han sitter på gulvet i dusjen og leker mens jeg rolig skrur på vannet osv.. Jeg har også prøvd å gjøre det samme mange ganger på rad slik at han skal bli vant til en fast rutine. Jeg prøver å holde meg rolig, snakke med myk stemme, stryke på han, og jeg prøver å tulle og leke med han i forkant slik at han er blid og grei. Men det skjærer seg hver eneste gang! Han blir virkelig helt hysterisk, og jeg forstår ikke hvorfor. Jeg kan ikke huske at han har blitt skremt i forbindelse med vann noen gang, og han elsket å bade som liten baby..

Hva søren skal jeg gjøre da??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke noe råd til deg gitt. Tror noen mennesker bare ikke liker vann. Mitt eldste barn var slik. Hunslo seg vrang under bading helt fra hun var liten baby, og det bare fortsatte i de kommende årene. I dag er hun 7 og begynner fremdeles å sutre hver BIDIGE gang vi sier hun skal dusje.. Du kan tro vår tålmodighet er ganske tynnslitt nå, etter 7 år med sutring og grining hver eneste gang hun skal bades. Da hun var yngre reduserte vi badinga til det vi følte var et absolutt minimum: 1-2 ganger i uka. Vi orket rett og slett iikke mer. Men nå MÅ hun bade annenhver dag, lukter jo mer svette osv av større barn. Det er greit nå når vi kommer inn i dusjen men sutrer alltid først. Er barnet ditt født i Løven eller annet ildtegn, kanskje..?

Gleden var stor da vi oppdaget at barn nr 2 elsker vann og bading, forresten:)

Lykke til. Kjøp artige badeleker som blinker og lager lyd- eneste tips

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...