Anonym bruker Skrevet 18. februar 2010 #1 Skrevet 18. februar 2010 Etter 6 mnd blodslit for å få lillegutt til å like å die, gir jeg meg. Han liker rett og slett ikke mm !!! Har alltid spist seg ferdig på 5 minutter men har blitt stadig vanskeligere og vanskeligere å legge til brystet. De siste dagene har det vært hyl og skrik får han til slutt har tatt det, men først når melka renner fritt (og det er ikke lett å få til når en stresser). Isted lagde jeg en flaske mme til han og han gulpet nedpå 120 ml og var råfornøyd. Så nå gir jeg meg med ammingen og tar sjansen på alle skumle sykdommer og "bivirkninger" av manglende morsmelk Så befriende!
Underveis --> Skrevet 18. februar 2010 #2 Skrevet 18. februar 2010 Jeg sluttet da Lillemann var 7 mnd, og syntes også det var utrolig befriende. Har ikke vært noe mer syk av den grunn ;-)
simba>>>3gutter Skrevet 18. februar 2010 #3 Skrevet 18. februar 2010 Synes du gjør det riktige jeg, hadde jeg vært deg hadde jeg gitt meg forlenge siden. Bedre med kos enn med mas et mitt utrykk.
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2010 #4 Skrevet 18. februar 2010 Så flott!!! En avslappet og ustresset mor er det beste for både mor og barn! Lykke til vidre!
wanda71 Skrevet 18. februar 2010 #5 Skrevet 18. februar 2010 Det gjør du rett i, blir sikkert bedre for både deg og gutten.
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2010 #6 Skrevet 18. februar 2010 Jeg ga meg etter 3 mnd og var strålende fornøyd med det:) Nå er barnet 3,5 år og har kun vært syk en gang, så du skal se knerten overlever;)
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2010 #7 Skrevet 18. februar 2010 Tusen takk for hyggelige svar! Med det ammehysteriet som er her til lands kan man nesten ikke unngå dårlig samvittighet for å slutte ! Kjenner jeg er i ferdi med å få ett litt anstrengt forhold til guttungen pga alt stresset rundt ammingen så tror virkelig vi kan begynne å kose oss resten av permisjonen nå HI
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2010 #8 Skrevet 18. februar 2010 Jeg skjønner godt at du ikke orker mer, og det er nok til det beste i din situasjon. Men jeg lurer veldig på hvorfor du føler behov for å annonsere det her? Trenger du liksom å rettferdiggjøre det på noen måte?
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2010 #9 Skrevet 18. februar 2010 Da synes jeg du har vært flink og hadde rådet deg til å slutte uansett! Tror alle i "ammepolitiet" hadde støttet deg i det uansett..ingen skal slite seg gjennom det i lange tider. Litt dumt å nevne ammehysteriet i dette innlegget egentlig, det er en mellomting..jeg vil at alle mødre (og ikke pirk nå da, mener ikke mødre med som har grunner til å ikke kunne amme, men de som ikke vil av frykt for lange pupper) skal PRØVE å amme, går det ikke så går det ikke og da er mme en knallgod erstatning.
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2010 #10 Skrevet 18. februar 2010 he he ja føler liksom det. Eller ønsker å høre at det er riktig å gjøre det. HI
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2010 #11 Skrevet 18. februar 2010 Det er helt klart det riktige å slutte å amme når hverken du eller babyen koser seg med ammingen. Jeg ga opp etter 2 uker. Kunne nok holdt ut litt til med smertene, men jeg orker ikke, og jeg ville kose meg med babyen, ikke sitte og hylgrine og riste i smerter bare for å bevise noe for noen!
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2010 #12 Skrevet 18. februar 2010 Jeg vil gratulere deg med å ha klart å amme så lenge! Det er helt tydelig at du har brukt ganske mye energi og vilje på å få det til, så der har du gjort en god jobb. Og det er faktisk det første månedene som er de viktigste, så bare vær fornøyd med deg selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå