Anonym bruker Skrevet 18. februar 2010 #1 Skrevet 18. februar 2010 Jeg tror jeg har gjordt litt feil.. Gutten min er nå 6 mnd, og den siste uka har jeg tatt kaldt vann fra spingen, helt oppi pulveret og satt det i kjøleskapet... Men skjønner jo nå at vannet skal være 40 grader når man blander ut pulveret,men kan jeg sette det i kjøleskap når vannet er lunkent da ? Da varmer man jo melken 2 ganger og det er jo ikke bra.. Nå er jeg fryktelig usikker på hvordan jeg skal gjøre dette.. Syntes det var så kjekt med en kanne med ferdigmelk i kjøleskapet...
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2010 #2 Skrevet 18. februar 2010 Hva med å sette vann i kjøleskapet og lage til pulver på en boks eller lignende som står klart? Du må jo uansett varme vannet å hvis du har ferdilaget pulver tar det maks 2 sek mer
♥ Vinterbarnet ♥ Skrevet 18. februar 2010 #3 Skrevet 18. februar 2010 Vet ikke om dette er riktig, men vi gjør det slik: Jeg koker opp vann, og fordeler det på 6 flasker. Setter de kaldt i kjøleskapet. Når poden skal ha mat, varmer jeg vannet i mikroen til drikketemperatur og blander i pulveret som står klar på benken i doseringsboks. Har gjort dette i mange uker nå, og sønnen min er fornøyd, så han har nok ikke tatt noen skade av det.
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2010 #4 Skrevet 18. februar 2010 Takk for fine tips! Men når dere har kokt vannet, kan man sette varmt vann rett i kjøleskap ? Vet jeg virker utrolig dum nå, men jeg vet jo ikke.....
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2010 #5 Skrevet 19. februar 2010 Ser det aldri kokende i kjøleskapet. Avkjøler til sånn passelig temp, litt varmt stort sett. Setter på når mini legger seg å når jeg legger meg er vannet passelig lunket..
♥ Vinterbarnet ♥ Skrevet 19. februar 2010 #6 Skrevet 19. februar 2010 Jeg lar det stå på benken for nedkjøling en stund. Det er ikke bra for maten i kjøleskapet hvis jeg setter 6 flasker kokende vann inn der. Da vil temeraturen stige litt, og det tror jeg ikke er så gunstig for det nadre vi oppbevarer der.
kirsty*2barnsmamma Skrevet 19. februar 2010 #7 Skrevet 19. februar 2010 Kan en lage opp for et døgn om gangen? Jeg har lest at en ikke kan gjøre det. Er det et spesielt merke som det går an med?
♥ Vinterbarnet ♥ Skrevet 19. februar 2010 #8 Skrevet 19. februar 2010 Det anbefales ikke, men kan gjøre det med noen merker tror jeg, småfolk sin. Jeg ville ikke lagd melk ferdig for et helt døgn. Jeg koker vann og har det stående i kjøleskapet ferdig i flasker. Når poden vil ha mat, varmer jeg vannet i mikroen til drikketemperatur, og blander i pulveret. Melken skal jo helst være fersk.
♡Mamman&Rockebolla♡ Skrevet 19. februar 2010 #9 Skrevet 19. februar 2010 det er anbefalt å lage opp mme til hvert måltid, men hvis du vil lage for et døgn om gangen må du bruke den mmen som skal tilberedes på 70 grader, tror det er Collett og HIPP sin. Du koker opp vann, avkjøler til 70 grader, har oppi pulver og setter til avkjøling i kaldt vann. Settes så i kjøleskapet når flaskene har avkjølt seg litt. Men jeg ville laget ferdig i flaskene, ettersom de kan det settes lokk på, slik at melken ikke står åpent oppi en kanne.
♥ Vinterbarnet ♥ Skrevet 19. februar 2010 #10 Skrevet 19. februar 2010 HIPP skal blandes ved 50 grader, SMÅFOLK ved 70 grader.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå