Anonym bruker Skrevet 18. februar 2010 #1 Skrevet 18. februar 2010 at man ikke kan ha sex på lenge??han sa at han tippet på ca 1 mnd uten sex. vi kjøpte dactakort i sta og han skal smøre det på. trodde det var sånn at man smørte til det ble bra igjen også i en uke etter det for sikkerhets skyld jeg også kunne man trygt ha sex etter det???
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2010 #2 Skrevet 18. februar 2010 Hei Sjekk denne linken, kan hende begge må behandles. http://www.lommelegen.no/320853/soppinfeksjon-i-underlivet
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2010 #3 Skrevet 18. februar 2010 men jeg har det ikke som jeg vet iallefall??
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2010 #5 Skrevet 18. februar 2010 jeg vet ikke, derfor jeg lurte på om noen hadde erfaring?? hi
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2010 #6 Skrevet 18. februar 2010 Han har antakelig fått noe helt annet som han ikke vil fortelle deg om, og skaffet seg behandling for det - som vil ta en måned.
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2010 #7 Skrevet 18. februar 2010 men han har jo ikke vært hos legen, og er nok bare redd for å smitte meg
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2010 #8 Skrevet 18. februar 2010 men han har jo ikke vært hos legen, og er nok bare redd for å smitte meg
hjjkaqhd Skrevet 18. februar 2010 #9 Skrevet 18. februar 2010 Tåpelig. Man smører til man er symptomfri og så er man ferdig. Da kan man og ha sex igjen.
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2010 #10 Skrevet 18. februar 2010 Men hvorfor skal han smøre et middel mot fotsopp på penis? 1. HVA DAKTACORT ER, OG HVA DET BRUKES MOT. Daktacort inneholder mikonazol som er et sopphemmende middel med effekt mot flere typer sopp, samt også effekt mot enkelte bakterier. Hydrokortison virker betennelseshemmende og kløstillende. Daktacort brukes til egenbehandling av kløende fotsopp. Typiske symptomer kan være rød hud, kløe og svie. Før preparatet brukes til egenbehandling bør en være sikker på at plagene skyldes soppinfeksjon. Det sikreste er at en lege tidligere har påvist sykdommen. Kan også forskrives av lege til behandling av hudinfeksjoner med betennelse og kløe. Vær oppmerksom på at legen kan ha foreskrevet legemidlet til en annen bruk og/eller med en annen dosering enn angitt i pakningsvedlegget. Følg alltid legens forskrivning som er angitt på apoteketiketten.
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2010 #11 Skrevet 18. februar 2010 Det sikreste er at en lege tidligere har påvist sykdommen. Vær oppmerksom på at legen kan ha foreskrevet legemidlet til en annen bruk og/eller med en annen dosering enn angitt i pakningsvedlegget. Følg alltid legens forskrivning som er angitt på apoteketiketten. legen ga han denne forrige gang.. hi
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2010 #12 Skrevet 18. februar 2010 Det anbefales at begge behandles samtidig, og da kan man uansett ha sex som vanlig. Du kan være smittet med sopp allerede, uten at du har symptomer. Dactakort skal ikke brukes på slimhinner uten samråd med lege. Den inneholder kortison som er med på å tynne huden / slimhinnene. Selv om det klør, forsvinner kløe ved bruk av Klotrimazol (Canesten) også. Du bør for enkelthetens skyld bruke en depot vaginaltablett. 1 stikkpille, så er du ferdig. Menn skal behandle seg morgen og kveld i 14 dager, ikke bare til symptomfrihet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå