Gå til innhold

Jeg trenger seriøst hjelp!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk brev fra fastlegen min i går, at det var funnet celleendringer nedentil hos meg. Jeg skal henvises til A-hus for videre undersøkelser. Fra jeg åpnet det brevet i går, og frem til nå, har jeg ikke gjort annet enn å gråte. Mannen min er hjemme fra jobb, jeg sitter kun under teppet, å føler at døden er rett rundt hjørnet.

Jeg har en datter på 7 mnd og en sønn på 2 år. Jeg er så redd. Dette er prøverørsbarn, vet ikke om man kan få celleendringer etter alle de hormonene?! Ble ferdig med en antibiotikakur for urinveisinfeksjon forrige dagen. Jeg er så redd for kreft at jeg er nå kun en nervehaug. Bare jeg ser på ungene mine, hyler jeg ut.

Hvem skal jeg henvende meg til? Jeg kan ikke sitte som dette i to uker frem til jeg får time på sykehuset, da svimer jeg av. Jeg er kvalm, spiser ikke, hodepine. Dette er desidert det verste jeg har opplevd!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fastlegen i første omgang.

Du har jo tydeligvis en rimelig kraftig reaksjon. Celleforandringer er svært vanlige, og ikke i seg selv noen grunn til dødsangst.

Skrevet

Jeg snakket med henne i går, men i dag er det igang igjen!! Jeg trenger hjelp. Jeg vet ikke hvordan jeg skal gå frem. Det kjennes ut som om hodet mitt skal eksplodere, siden jeg har grått siden i går, ingen søvn i natt. Det kjennes ut som jeg skal kveles. Jeg svetter. Takk for svar pila.

Skrevet

Jeg kjenner personlig flere stykker som har opplevd det samme som deg, det er ganske vanlig. Ingen av de jeg kjenner har utviklet kreft! Det hender de må skrape vekk celleforandringene (det gjøres med lokalbedøvelse på dagkirurgien) også vil de sjekke deg jevnlig for å se at det ikke kommer tilbake. Det er for tidlig for deg å få dødsangst, celleforandringer er IKKE det samme som kreft! Du bør få en time hos fastlegen din, da kan hun fortelle deg hva dette handler om på en skikkelig måte. Det vil jo helst gå helt bra. Ønsker deg lykke til videre.

Klippet fra sidene til kreftforeningen:

De fleste tilfeller av livmorhalskreft utvikler seg langsomt ved at normale celler gradvis forandrer seg til forstadier til kreft, også kalt celleforandringer. Disse forstadiene kan over flere år utvikle seg til kreft hvis man ikke blir behandlet. Regelmessige celleprøver kan avsløre forstadier til livmorhalskreft, og man kan dermed få behandling for dette før det oppstår kreft.

Skrevet

Vet ikke hvem du skal snakke med eller hva du skal gjøre, men for meg er den beste medisinen og skaffe meg informarsjon om tilstanden! ring sykehuset, fastlegen, kreftforeningen, google celleforandringer, kontakt helsestasjonen for å høre om de kan hjelpe deg komme i kontakt med noen.

Sender deg også en god klem!

Lykke til

Skrevet

Jeg kan tenke meg du er den samme som skrev dette innlegget igår:

http://www.dinbaby.com/forum/thread/141453025

?

Les svarene der, du har ingenting å bekymre deg for :)

Jeg selv har svulst i kroppen, har hatt det i mange år - går helt fint an å leve med for mange. Mange som har det uten at de vet det òg :)

Skrevet

ja, det var meg. takk for svar. jeg er bare så redd for å dø. det er helt jævlig. fatter ikke at de kan la folk vente uker på dette

Skrevet

Hvis du hadde hatt kreft, hadde du blitt innlagt med en gang. Celleforanding er ikke det samme som kreft. Men celleforandringene er noe en må overvåke, for i løpet av mange år kan det utvikle seg til kreft, eller en kan koniseres (skrape bort cellene som det er forandringer i).

Jeg har også celleforandringer, har hatt det i mange år nå. Jeg kan evt skrape bort cellene etter hvert, men det har ikke blitt gjort ennå, fordi jeg er HPV negativ.

Så det er på tide å slutte å grine og fortsette med dine daglige sysler :-)

Skrevet

Hadde de fryktet en aggresiv og ondartet kreft i livmoren hadde du vært lagt inn på sykehuset! Det du opplever er helt vanlig og ikke farlig i det hele tatt, derfor kan de la deg vente i flere uker..

Celleforandringer KAN utvikle seg til kreft, men det tar mange år, det er ikke gjort på noen få uker. Ta det helt med ro, du får den behandlingen som kreves og celleforandringene blir borte av seg selv eller fjernet lenge før det blir snakk om kreft. Dette er jo grunnen til at vi går til sjekk hvert tredje år, for å fange opp forandringer FØR de blir til kreft. Bare vær glad for at du har utført denne testen du, det ordner seg.

Klem.

Skrevet

Nå er det slik at man får innkallelse for en minste anelse. Jeg har selv opplevd det samme, men det viste seg å bare være noe de trodde var celleforandringer.

Men samtidig er det VELDIG mange som har det, det er bare typisk at ikke alle snakker så høyt om det for en som ikke har erfaring tenker ofte det verste!

Skal man bekymre seg til å gå til butikken, det er jo en risiko for at man kan bli påkjørt, sant?

Ikke vær bekymra :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...