mor sjøl Skrevet 18. februar 2010 #1 Skrevet 18. februar 2010 Blodprøver? Nabo har fått det og jeg ønsker å teste min, for han er så tett og hostete.
Pølsa Skrevet 18. februar 2010 #2 Skrevet 18. februar 2010 De tar en "snørrprøve" med en vattpinne i et nesebor.
Missy med sine 2 barn (✿◠‿◠) Skrevet 18. februar 2010 #3 Skrevet 18. februar 2010 min lilletass har akkurat hatt rs virus.. og det er ikke bare tett nese og hoste. rs virus er en lungebetennelse.. bittesmå barn (under ett år) blir hardt rammet av dette.. vår sønn måtte legges inn på sykehus en ukes tid. for det rs viruset gjør er at det forårsaker at slimhinnecellene i luftveiene dør og flyter sammen. Dette gjør igjen at det blir hevelse i luftveisveggen, flimmerhårene klarer ikke å frakte bort slim og luftveiene fylles med døde celler, slim, virus og betennelsesceller. Barnet får også hoste, høyere feber og pusteproblemer. Puster rask, dypt og pipende. Hosten kan produsere slim, og et barn med pusteproblemer blir urolig, kan ha brekninger, redusert appetitt og eventuelt bli blålig under negler og rundt munnen. Fordi barnet puster dypt og hurtig og har feber kan det miste en del væske og tillegg ha symptomer på uttørring/dehydrering. så de fleste små som får dette her sliter med pusten og sliter med å få bort dette slimet som sitter der inne og ikke vil bort..;/ og må da legges inn. nå vet ikke jeg hvor gammelt barnet ditt er da men.. men hvis barnet ditt bare har hoste og tett nese, så tviler jeg på at det er rs virus det er snakk om ;D men jeg ville jo alltids ha vært på den sikre siden, så gå til lege å få det undersøkt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå