Gå til innhold

For svarte helv***!!!Hold de skitne hendene deres unna MIN gravide mage!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor,HVORFOR tror alle mennesker at siden jeg er stor som et hoppeslott med rullende gange og en navle som har poppet for maaange uker siden, så er det fritt fram for å TA PÅ MEG?!?!?

Ingen som gjør slikt når jeg ikke er gravid. Nå ser jeg de kommer med hendene framover først. Jeg begynner å rygge, blir trengt opp i et hjørne med disse grafsende hendene på magen min, med utsagn som:

"aaaaaaw så STOR du har blitt", "Det er minst 2 her inne", "Nå sprekker du snart", "Trenger du 2 stoler å sitte på?".

Åååååh...5 uker igjen...God give me strength!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

He he he jeg har det helt likt. Jeg får lyst til å bemerke de som kommer med kommentarer til meg også, feks en kollega som har nesten like stor mage som meg (og han er ikke gravid). Fikk lyst å si at -joa, nå tar jeg snart igjen deg. Og sjefen min lo da hun så meg i dag morges; oops så stor mage, ha ha ha, i sånn blid og tilgjort søt stemme... Fikk så innmari lyst å si; -hi hi og du har jammen fått mange rynker i det siste..

Heldigvis er det ikke alle jeg får lyst til å være spydig mot.Noen er bare hyggelige også!

Lykke til de siste ukene, blir deilig å gå ut i permisjon og slippe å være offentlig hoppeslott. Legge seg i badekaret og kjenne på sin egen mage og tenke på at der inne ligger det et helt, lite menneske!

Skrevet

Du får henge ei god gammeldags musefelle rundt halsen ;)

Alternativet er å ta igjen ;)

Klapp en skallet mann på toppen, og si her var det tynt.

Klapp svigermor på hodet og si her var det tomt.

Klapp mor di på hodet og si en gang til og du blir meldt ut av familien.

Skrevet

Hva med å se det positive i det? Du får i det minste oppmerksomhet. Liker du ikke at de snakker til deg eller tar på deg så er det jo bare å si i fra.

Skrevet

hahahaha,tror jeg skal prøve den på svigermor.

"Her var det tomt"...hohoho,vi er ikke så gode venner akkurat:)

U saved my day,ser det levende for meg :)

HI

Skrevet

"det må du tåle"???

Må hun såvisst ikke!!! Er da ikke mer fritt fram for grafsing sjøl om man er synlig gravid vel...sist jeg gikk høygravid ga jeg folk klar beskjed om at jeg ikke likte mageklappere. ble en del sure miner, men vel verdt det..

Skrevet

Ja, det må dere tåle! Herregud, hysteriske, overfølsomme, ukoselige gravide!

Skrevet

Så enig, man skal ikke trenge å tåle disse mageklapperne.

Men her er et tips:

http://trykk.spreadshirt.no/gravide-C130566

Kjempemorsomme gravid t-shirts, der det står mye rart.

F.eks: Hands off, MIN mage, Her er resultatet fra den kalde vinteren o.l.

Kanskje folk tenker seg om før de klapper på deg :)

Skrevet

11.29: hvorfor er det greit å klappe på gravide mager? har ingenting med å være ufølsom, hysterisk eller noe sånt å gjøre, det handler om personlige grenser..setter du pris på at vilt fremmede menesker kommer og klapper deg på magen? enn ikkegravide mager? man skal fatisk ikke behøve å finne seg i det. Hva du syns er greit at folk gjør med deg og din mage er din sak, men vi er mange som ikke syns det er ok i det hele tatt. Og det må du tåle.

Skrevet

Helt enig med deg 11.35!

Skal heldigvis ikke ha flere barn så jeg slipper dette igjen, men jeg er ukomfertabel med at fremmede tar på meg uansett hvor velment det var/er. Klår ikke på folk jeg ikke kjenner selv og hvis jeg føler trangen til å ta på en gravid mage så spør jeg pent først!!

Skrevet

Jeg venter tvillinger. 3 mnd igjen. Folk jeg ikke kjenner spør om jeg er på overtid heletiden. Er så lei av å si at jeg veter 2. Da blir de i alle fall aldri ferdig.

Skrevet

Folk klapper gravide mager for å være hyggelige og vise interesse/omsorg.

Men slikt bør de tydeligvis straks slutte med, for det finnes mange mannevonde gravide der ute som er klare til å bite av dem hånda.

Skrevet

Fins andre måter å vise interesse og omsrog på.Det går for eksempel an å spørre om det er greit. Men om vi skal gå etter de som meer mageklapping uten videre er helt greit, da bør det være greit å klappe folk på rompa, og ikkegravide mager og, siden det er et tegn på interesse og omsorg...gudbedre..

Her gidder jeg ikke engang være anonym..

Skrevet

For meg var det ikke selve mageklappinga, men kommentarene som irriterte vettet av meg!! Jeg hadde nemlig en veldig liten mage, og dette måtte alle kommentere. "ER du gravid? Sikker på at det er noe der inne da?" Eller "Jøss, minste magen jeg har sett, du får sikkert en knøttliten baby".

Ja, jøss, akkurat det man vil høre der man sitter på tampen av svangerskapet og har mer enn nok andre bekymringer om hva som kan gå galt. Folk er så forbanna frekke!

Stor eller liten mage, hva med å si at "du stråler" eller "ser flott ut", det kan ikke misforstås av noen, i fall det er komplimenter de prøver seg på, de som kommer med disse hjernedøde kommentarene om stor eller liten mage.

Er forøvrig helt enig med de som mener man bør ta igjen med samme mynt. Det gjorde jeg på jobben når det kokte over som verst. "Ja-ha, mindre enn din ihvertfall! Neeeida, hehehe". ;)

Skrevet

Herregud, når skal folk begynne å se på INTENSJONEN bak handlingene før de dømmer?

Det er greit å sette grenser, men den surmagetheten som ligger i disse innleggene skremmer meg.

Skrevet

Ja, det er utrolig at noen mener kroppen er felleseiendom når man er gravid. Kroppen er faktisk fremdeles min, den er ikke bare et rede for en baby.

Kvinner som mener dette er noe man må finne seg i er med på å nedgradere kvinnekroppen til en fødemaskin. Kroppen er liksom ikke din lenger, du må bare finne deg i at folk tar på deg. Jeg opplever det som ekstremt invaderende og respektløst og sier alltid i fra (men på en hyggelig måte). Som regel skvetter jeg så fælt til når folk gjør det at de aldri gjør det igjen. Jeg liker heller ikke folk som tar armen rundt meg uten videre heller (det har altså ikke noe med graviditet å gjøre, men sånn ellers).

Enkelte mennesker trenger rett og slett å lære seg at man må respektere at folk har sin intimsfære og at denne varierer fra person til person. Å si at man bør være takknemlig så lenge man får oppmerksomhet, blir som å si at man skal finne seg i seksuell sjikane også. Det er også oppmerksomhet.

Skrevet

Få som sier at man bør være takknemlig. Man skal sette grenser, men man behøver ikke spy edder og galle utover de som bare mener godt, verken i tanker eller ord.

Å sammenligne det med seksuell trakassering er for drøyt, siden intensjonen er ulik.

Da kan vi jo like gjerne sammenligne den andre veien, f.eks med et kjærlig klapp på kinnet. Biter du hånda av folk som gjør dette uten å spørre også?

Skrevet

Jeg forventet det samme da jeg nylig var gravid. Imidlertidig er jeg nok en person man ikke "tar" på generelt- noe som gravidmagen ikke endret på. Det var noen ytterst få som tok skrittet og brøt min intimsfære- de er helt blotta for evnen til å "kjenne på stemninga". Men det er vel sånn- noen "tar man bare ikke på", og jeg er en av dem. Godt fornøyd med det. Umulig var det forsåvidt å beskytte seg for de ordene som folk får seg til å lire av seg, som eks "nå skal du vel føde når som helst" (sagt da jeg var i 5 mnd), eller "det MÅ være tvillinger" osv osv. Idioter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...