Gå til innhold

Sminke en 3 åring til karneval?? Trenger meninger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei tulle som skal være prinsesse på barnehagens karneval.

Hun har veldig lyst til å bli sminket. Jeg har foreløpig bestemt meg for at hun skal få neglelakk og leppestift (har en som ikke smitter av når den først har tørket)

Problemet mitt er at jeg klarer ikke å bestemme meg hva jeg synes om mascara og evt øyenskygge...

I utgangspunktet så er jeg veldig motstander av at små jenter skal få bruke sminke.....men så kom jeg til å tenke på;" hva er forskjellen mellom skikkelig sminke og karnevalsmaling?

Alle ungene maler seg til karneval.....hvorfor ikke sminke henne slik at hun blir fornøyd`?

Jeg klarer ikke å bestemme meg hva jeg mener...har dere noen synspunkter?

Hun er bare 3 år, men hun snakker og forstår like mye som en 5 åring..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville aldri brukt mascara på en treåring, men øyenskygge ser jeg ikke problemet med, altså ikke når det er karneval, da:) Men jeg ser jo at vi er ganske enige om sminke på småjenter. Selv har jeg to gutter, en på tre og en på fem, og om jeg hadde fått dem til å kle seg ut som prinsesser skulle jeg sminket dem i ren trass!

Skrevet

Bare smink henne:-) Sminke er og lettere å få av fremfor karneval sminke.

Skrevet

Da min datter var 3-4 år og prinsesse på karneval, sminket jeg med øyenskygge, leppestift og rouge, alt i svakt rosa. Ville styrt unna mascara, det er så fort gjort at de gnir seg i øynene og det blir vondt og ekkelt for de.

Skrevet

Ser ikke noe galt i det. Kan jo være lurt å være klar på at det er spesielt for karneval, så du slipper å sende ho i barnehagen med sminke flere dager:)

Skrevet

Det er en ting å sminke dem, en annen ting er å ta bilder av det. Kom nylig over noen bilder på Facebook av nøyaktig slike karnevals-prinsesser, der jentene så mye eldre ut enn de egentlig var. Jeg ville iallfall ikke hatt slike bilder av mine barn på nettet, med voksen sminke på. Barn skal være barn, og se ut som barn.

Skrevet

Jeg har selv ei på 3 år og sminket henne da hun var prinsesse på karnevalet. Hun hadde rosa øyenskygge, mascara (bare bittelitt og bare oppe), lipgloss, pudder (med litt skimmer, syntes nesten ikke), bittelitt parfyme, neglelakk og påklistrede øredobber (fra Nille). Jeg ser ikke forskjellen på å sminke med ordentlig sminke og karnevalsmaling så lenge det er en gang i året. Ville aldri gjort det ved pynting ellers.

Go for it! (men ikke overdriv!)

Skrevet

Hvis du sminker barnet ditt som en løve eller en sau, er det bare lek. Annerledes blir det når barnet skal ligne på en Barbie-dukke, med høye hæler og slikt. Da blir jenta til et objekt som skal være "sexy".

Skrevet

For meg er det lek med litt sminke til en prinsessekjole på et karneval en gang i året.

Høye hæler er selvsagt helt uaktuelt. Hvem har forresten sagt noe om det?

Skrevet

Klart du kan! Ansiktsmaling er ansiktsmaling enten det er fra kryolan eller l'oreal. Men ville i likhet med flere droppet mascaraen, i tilfelle den irriterer henne i øynene og ødelegger hele dagen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...