Gå til innhold

Middagstips ??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er møkklei av å tenke på hva jeg skal lage til middag hver dag.

Noen der ute som kan diske opp med gode middagsforslag?

Jeg sliter med ekstrem svangerskapskvalme,så turen innom butikken må foregå MEGET kjapt,hvis ikke kaster jeg opp der inne.

Middag er eneste måltidet jeg spiser om dagene.

Noen tips?Vi er to store og to små:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oj, hmmm, skulle til å si lapskaus jeg, men det blir vel litt heavy mtp kvalmen.

Løvbiff og chips da? med saus? Pizza, kjøp sånn bunn på rull, bogskinke og tomatpure, evt det dere vil ha oppå og rett i ovnen. Vil ikke tro dette tar mye lengre tid enn å koke poteter og slikt...

Skrevet

Fiskegrateng med grønnsaker.. Kjempe godt

Skrevet

Hadde løvbiff md chips i går. Pizza vet jeg blir poppis i huset:)

Lapskaus er bare å glemme ja:)

Ungene elsker fiskegrateng,men det hadde vi på mandag..

Hmm...egentlig har jeg lyst på sodd,hatt lyst på det i mange dager.

Men det er dyrt da...med skjenning og ingefærøl,slurp det er godt...-JA!Jeg er gravid:)

HI

Skrevet

Stakkars dæ :( Føle sånn med dæ, og vet akkurat kordan d e å springe gjennom butikken før man spyr, evnt ha spypose hele tia med sæ i lomma :(

Mange kjappe middaga du kan lage, men om du har lyst på det e jo en anna sak ;))

Enchiladas

Suppe med brød

Gryterett i pitabrød med salat evnt dampa grønnsaka

Fiskekaker/Fiskepudding stekt på panna med potet,makaroni og grønnsaka

Fiskeboller i hvitsaus, potet og grønnsaka

Taco

Svinekoteletta med potet og grønnsaka, evnt potetmos

kokt salt uer med potet og grønnsaka

Spaghetti og kjøttdeig

Lasagne

Stekt kyllinglår med tilbehør

Wok

Pølser og potetmos

Stekt kyllingfilet med fløte/champinjong/paprika og ris

Kjøttpudding (den steike sæ jo sjøl, om du ikke like røre sammen farsen sjøl e d bare å kjøpe ferdig farse) med mais og paprika inni, potetmos og tomatsaus

Laksefilet på panna med slottspotet og bernaise

Masse go mat ;))

God bedring med kvalmen :)

Skrevet

Pølse og makaroni grateng .

Finnebiff med potetmos

Tomatsuppe med egg

Blomkålsuppe med skinkebiter og loff .

Kjøttkaker

Pitabrød med kjøtt ,salat ,dressing .

Stekt ris

Skrevet

Takk for det Sunny:) Slitsomt dette:(

Mmmm..her var det mye snadder:) Mye av dette er det bare jeg og mannen min som spiser, men definitivt noe jeg kan teste ut.Spesielt kylling,det er snadder:)

Hmmm..det er denne soddfantasien jeg lurer på om jeg må få ut av systemet først.Jeg MÅ liksom ha det.Siste svangerskap måtte jeg ha formkakerøre ofte. Satt med bollen og slikkepotten. Det ble aldri noe formkake av det for å si det sånn :)

Er du fra nord-norge forresten?

Skrevet

Skjønne det e slitsomt :( E du langt på vei? Æ håpe hver dag at kvalmen ska gje sæ ;))

Aaah, ja kan jo være ungan ikke like ;) Lillemann min på 15 mnd har ikke bynnt å protestere, her ete han d han får :P

Æ syns du ska kjøre på med Sodd, best å få d ut av systemet ja ;)) Haha, formkakerøre til og med ;)

Jepp, fra Finnmark :)

Ha en kjempe fin dag og kos dæ med sodd ;) D ekke nåt vi spise her oppe, men høres godt ut ;)

Skrevet

Åh,pitabrød med salat + masse digg,det er såå godt,lenge siden jeg har spist,funker bra på kvalmen også.

Tusen takk for gode tips jenter:)

Skal prøve meg en tur på butikken snart.Med ferdig skrevet handleliste,så jeg kan spurte gjennom. Håper det ikke er kø ved kassa,det kan være nok til at det går galt.

Ha en flott dag:)

HI

Skrevet

Bare 9 uka på vei,holdt på sånn i 4 uker nå, legger ikke på meg noe ihvertfall. Har to barn fra før og har aldri opplevd en sånn kvalme.

Er trønder,da er det obligatorisk å spise sodd :)

Du må smake det. Med potet,gulrot, skjenning og ingefærøl,nammenam :)

Skrevet

Satse på dn sleppe taket når du bikke 12 uker ;)

Hihi, ja da e d nåkk obligatorisk med Sodd ;) Vi bruke mye kjøttsuppa, sikkert ikke såå langt fra det ;)

Lykke til med å spurte gjennom butikken :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...