Knotten & lille persille Skrevet 18. februar 2010 #1 Skrevet 18. februar 2010 Lillemor på 10 mnd er kjempeforkjølet og har sannsynligvis vondt i halsen. Grøt er en kamp så det blir det minimalt med. Spiser litt brød, men grimasene tilsier at det gjør vondt. Får i henne greit med youghurt og fruktmos, men kan jo liksom ikke leve på det da. ... Spiser også bra med middag, får da det samme som oss. Vanligvis er hun et matvrak som spiser det meste, men det spørs om ikke smakssansene er satt ut av spill. Fikk i henne litt pizza(!) idag så det kan tyde på at ting med mye smak kan være greit.....rådvill....
dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 18. februar 2010 #2 Skrevet 18. februar 2010 Så lenge hun spiser middag, yoghurt og frukt er det vel ikke noe problem? Hun må da ikke ha grøt eller brød. Frøkna vår har aldri fått det, men har det helt fint;-) Du kan jo lage omelett eller andre ting som ikke er så vondt å svelge.
erteposen + 4 Skrevet 18. februar 2010 #3 Skrevet 18. februar 2010 Enig med deg. Kald fruktpure er jo supert når en har vondt i halsen. Frossen og most frukt er også godt. Mine likte kavringer.
jordbærsjokolade Skrevet 18. februar 2010 #4 Skrevet 18. februar 2010 Vet ikke helt om dette er noe hvis en har vondt i halsen, men min lille gutt på 10 mnd eeeelsker maispure. Jeg koker en boks med mais i noen minutter, så steker jeg det i litt smør, har i ca 2 ts med semulegryn og tilslutt litt mme, lar det putre litt før jeg avkjøler det og lager pure av stavmikseren. Du kan ha i så mye melk som du syntes er nødvendig. Jeg blander pureen gjerne med litt gulerotpure og leverpostei(æsj, men han liker det veldig godt).
Knotten & lille persille Skrevet 18. februar 2010 Forfatter #5 Skrevet 18. februar 2010 Den maispureen skal jammen prøves(uten leverpostei kanskje). Ser hun har begynt å ta av litt, er derfor jeg gjerne vil ha henne til å spise litt mer - har ikke så mye å gå på. Ammer enda, men det begynner å bli heller skrantent så derfor er jeg litt lei meg for at hun ikke vil ha grøt el brød. Hadde vært kjekt med litt kalsium:-) kommer seg nok etterhvert når formen blir bedre. Takk for tips:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå