Anonym bruker Skrevet 18. februar 2010 #1 Skrevet 18. februar 2010 Snuppa hadde feber i går, helt feberfri og fin i dag.Nå har det seg så at jeg er alene med henne, og har ikke førerkort..må på butkken, tar ca en liten halvtime å gå dit. Det er ikke kaldt, et par minus, hun har voksipose og ulltøy.. Vet man skal holde dem inne et gitt antall dager etter feber, men i dag må jeg ta henne ut, har ingen til å kjøre, og det tar lenger tid med bussen...tror dere det er stor sjanse for at feberen kommer tilbake?Hun er 17 mnd..
Gjest Skrevet 18. februar 2010 #3 Skrevet 18. februar 2010 Det er ingen grunn egentlig til å holde barn inne pga feber. Poenget er vel at man ikke skal la barna slite seg helt ut og derfor er barnehage en dårlig ide, for eksempel. Barnelegen vår mener nå i hvert fall at en trilletur i vogn kan være bra for et febersykt barn
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2010 #4 Skrevet 18. februar 2010 Men da triller jeg med god samvittighet jeg Er så kjett å sitte inne når det er sol og blå himmel! HI
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2010 #5 Skrevet 18. februar 2010 Aldri hørt at man skal holde barnet inne pga feber. Frisk, kald luft er bare bra.
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2010 #6 Skrevet 18. februar 2010 Mulig jeg er grovt feilinformert. Fått høre fra familie etc at unger som har hatt feber må holdes inne i to tre dager etterpå. Så ikke helt logikken der jeg heller, trodde jo det var bra å kjøle dem ned litt. Men snuppa er jo feberfri, og i full vigør, så da blir det trilletur i dag, og barnehagen i morgen. Lurer på om familien min og helsesøstra burde vært pensjonert hele gjengen..
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2010 #8 Skrevet 18. februar 2010 Kanskje de har sagt det mtp barnehage? Men uansett er jo regelen at ungen skal ha 1 feberfri dag før de drar i barnehagen igjen. Selvfølgelig må jo også allmenntilstanden tas i betrakting, det er feks ikke alltid at unger orker å spise så mye mens de har feber. Noen ganger kan det være ok å holde de hjemme enda en ekstra dag for at de skal få spist seg opp litt og.
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2010 #9 Skrevet 18. februar 2010 HI her. Ser selvsagt an i morgen tidlig, men om hun er likens da som nå, turbotroll, matmons og fin, så blir det barnehage Er forøvrig helt enig i at de skal ha minst en feberfri dag hjemme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå