Gå til innhold

Ringe barnevernet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det dårlig gjort å ringe bv om familie, når man ikke er heelt sikker på at barne har det dårlig ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du er ærlig med barnevernet og sier at du ikke er helt sikker så er det ikke dårlig gjort. Ringer du og sier at du vet barnet har det dårlig er det dårlige gjort. Bare presenter fakta så gjør barnevernet resten:)

Skrevet

Det er hvertfall ikke dårlig gjort å ringe barnevernet for å høre deres mening i saken. Anbefaler de at du leverer en bekymringsmelding ut fra de opplysningene du kommer med så kan du gjøre det da.

Det er verre å mistenke at barn har det vondt og ike gjøre noe med det!

Skrevet

Tror ikke barna trenger bli tatt fra foreldrene. Men foreldrene trenger helt klart veiledning og hjelp. De forstår ikke alvoret i å ha barn.

Bare føler meg litt slem . Men best for barna å få det sjekket.

Skrevet

Er grunnen god nok, så er det ikke dårlig gjort nei.

Jeg har en "bror" som jeg egentlig har avskrevet helt som visstnok skal bli far med ENDA ei ny dame.

Begge er rimelig ustabile, forferdelig temperament og fyker opp og skriker for ingenting.

Hu har to unger fra før som er så bortskjemte og ustyrlige at det er rart at de ikke er blitt kasta ut fra både skole og barnehage!

På toppen av det hele spiser de KUN ferdigmat fullt i fett og lite næring, drikker masse brus hver dag, og stapper i ungene godteri hver bidige dag.

Og som det ikke var nok... De bor på gård. Det stinka hest der inne sist jeg var der (for over ett år siden, men likevel!), og møkka og sørpa lå godt inni gangen.

JEg mener at jeg har god nok grunn når fødselen er overstått, og jeg synes ikke at jeg gjør noe galt i så fall.

Du må vel bare vurdere hvor alvorlig du mener situasjonen er, og om livskvalitet og helse står på spill.

Skrevet

Syntes ikke det du beskrev er god nok grunn men. Mine grunner til å ringe bv var mye bedre hvertfall...

Fet mat å brus..... ikke akkurat barnemishandling...

Skrevet

Den var jævlig tynn! "De bor på en gård. Det stinka hest der inne", er ikke dyr og gårdsliv berikende for barn da? Tror du leter etter grunner her fordi du hater "broren" din.

Skrevet

Barnevernet er ikke en institusjon som SKAL ta fra foreldrene barna, deres oppgave er å lære foreldre å ta godt vare på barna sine!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...