Gå til innhold

Jeg klarer ikke få i meg nok kalorier..


wirre;o)

Anbefalte innlegg

Har bestemt meg for å gå ned i vekt, og har noen kilo igjen. Men nå er jeg så fokusert at jeg ikke klarer å spise nok kalorier iløpet av en dag. Jeg spiser alltid frokost: havregrynsgrøt med lettmelk og litt dia-sukker på.

Men deretter.. jeg drikker kaffe, tar en kapteinkjeks og så skal jeg plutselig hente vesla i barnehagen, lage middag, gi minsten grøt osv.. Jeg spiser av middagen, men mindre enn hva 3-åringen min spiser- og blir det litt "sur" stemning ved middagsbordet så vokser maten i munnen min og jeg klarer ikke å svelge.

 

Jeg trenger tips til hvordan jeg skal få i meg iallefall 1500kcal iløpet av dagen.

 

Takker ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vettu, når man lat matproblemene komme til syne ved middagsbordet foran barna sine, da synes jeg det er mer snakk om en spiseforstyrrelse enn slanking.

 

Håper du tar deg sammen foran barna dine ihvertfall. Spis med barna er veldig viktig så ikke dem får samme vrange syn på mat som sin mor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har da ingen spiseforsyrrelse! Jeg sier jo at jeg vil ha imeg flere kalorier og det er selvfølgelig unntaksvis at det er dårlig stemning ved matbordet ;o)

Det er faktisk enklere å ha i seg mat når eldste er hjemme, for da er jo hyggelig og lage lunsj osv.

Var ikke meningen og høre anorektisk ut heller :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare spørre: Hvorfor rekker du ikke spise mer mat enn du gjør?

 

Lunsj og kvelds?

 

Jeg prioriterer maten veldig da, opptatt av å spise ofte.

 

Frokost: Havrefras med ekstra lett melk og rosiner

Lunsj: Stor salat kyling, mais, agurk, paprika og fetaost f.eks

eller 2 knekkebrød med egg/kokt skinke og akurk + 1 frukt+ 1 glass juice

Mel. m: 1 lett yoghurt +1 frukt ,gulrot eller neve mandler

Middag: Alt mulig rart, men prøver å kutte litt ned på poteter og saus

Kvelds: ! knekkebrød + 1 lett yoghurt eller som i går: 1/2 asjett kylling ,salat og et kokt egg med salt. Nam!

 

Aner ikke hvor mange kalorier det er, men jeg er ikke sulten:)

 

Jeg er hjemme med minstemann nå da, så jeg har tilgang til mat hele tiden,

Men jeg får i meg det samme kanskje utenom et mellommåltid når jeg er på jobb også.

Du må nesten lære deg å prioritere mat om du skal ned i vekt.

 

Meld deg inn på vektklubb, der kan du skrive ned kalorier /matinntak osv.Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett på klokka til ringing hver 3. time og spis da - uansett! Om du ikke klarer å få i deg vanlig mat, så ha måltidserstattere tilgjengelig (f.eks. nutrilett bar e.l.) Nøtter og tørket frukt er også et godt alternativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knus noen hasselnøtter og ha i grøten din, pynt skivene med avokado, velg laks eller ørret fremfor torsk. Da får du i deg flere sunne kalorier. Og husk å spise mellommåltider!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

WorkingMom - m/jente og gutt:)

 

Rekker? Handler vel egentlig om at jeg lukker opp kjøleskapsdøra, titter inn, ser ikke noe som frister eller som jeg tror er sunt nok, lukker igjen og tar en kopp kaffe og en kapteinkjeks istedet. For deretter å synes jeg var flink som ikke spiste noe usunt..

Men en yoghurt hadde jo hjulpet litt. Det er raskt,enkelt og mettende med litt korn i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lille sprelle

 

er det ikke masse sukker i tørket frukt?

Tror ikke jeg klarer å spise hver 3.time. Ikke så mye iallefall.

Når jeg tenker etter så er det rart jeg er "sexytjukk" ;o) Disse sjokoladedillaene i graviditetene mine må nok ta skylda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg hadde vært deg så hadde jeg meldt meg på et Grete Roede kurs på nett. Sa får du god opplæring og oppfølging:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...