Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Min sønn på 4 år går i barnehage, jeg er i utgangspunktet ikke fornøyd med denne barnehagen da de blant annet ikke har ukeplaner. Noe som gjør det vanskelig å følge med på hva han faktiskt lærer i bh og hva de jobber med, hvis de i det heletatt jobber med noe der da? sønnen min snakker svært lite om bh selv og informasjonen fra pesjonalet er heller dårlig, jeg har tatt dette opp med dem og ser forbedring et par dager før det glir ut igjen. Jeg føler at jeg må mase konstant. Jeg har også funnet barnet mitt ute i tre pluss grader med dress og fleese jakke åpen til ned på brystet uten skjerf, jeg tok dette opp med barnehagen og de reagerte spontant med å beklage å si at dette er en glipp. Senere samme dag da jeg skulle hente ham sier den ene assistenten: nå forstår jeg hvorfor barnet ditt var bar på bryst og hals da du hentet ham, han hadde jo på seg den eskimo hetta som er alt for stor!! og begynte derette å kritisere klesveien til barnet mitt! Nei, sa jeg, dette stemmer ikke, jeg så jo med mine egne øyne at han hadde på seg en sort lue, ingenting i halsen og yttertøyet åpent til ned på brystet, skjerfet hang i garderoben!!!! å da var d plutselig galt å ha skjerf! var visst meget vanskelig for dem å ta til seg feilen de hadde gjort. Når det gjelder den for store lua så har den aldri blitt brukt, men jeg har latt den ligge i bh hvis d sku være krise engang, så stor er den ikke!!!! avdelingen til barnehagen er liten, de har 3 oppholdsrom, og disse presterer de å nekte de andre barna å gå inn i hvis det sitter noen der å leker, de kaller det å beskytte leken!! ikke vet jeg... men barnet mitt ofte nektet å gå inn der for å vinke til meg når jeg går, han kan se meg gå ut av døren og springer da ut til neste rom for å vinke derifra, er liten vane vi har fått, da barnet mitt ikke liker at jeg drar har dette vært en god måte for oss å løse dette på. inne på det rommet ligger også de lekene som fenger barnet mitt! jeg syntes dette er for drøyt, avd. er liten og de er mange barn. og jeg ser at barnet mitt blir frustrert, han virker ikke fornøyd. Han hadde tildigere an annenbarnehage og der var det ikke slik. hva mener dere andre om dette?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141456866-frustrert/
Del på andre sider

Fortsetter under...

hvis de ikke vil skrive ukeplan, noe de absolutt burde, kan du spørre mandags morgen om hva som er planene for uken, og når uke er omme spør du om du kan få se dokumentasjonsarbeidet fra det de skulle gjøre den uken.

det er så mye ulike meninger om tøy, selv mener jeg at det er ull ull ull som gjelder, og herjer barnet og blir veldig svett går det an å få lufte seg litt.

jeg er nok enig med personalet om de rommene, det er svært forstyrrende for leken som foregår der inne, og leken er det viktigste i ett barns liv. jeg syns dere heller kan vinke i døren, og barnet ditt har ikke vondt av å leke med leker som er andre steder enn det rommet. sønnen din får nok til tider være alene inne på de rommene han også for å leke uforstyrret.

hilsen pedagogisk leder

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141456866-frustrert/#findComment-141457148
Del på andre sider

Da lurer jeg litt på når kommer dere? kommer dere tidlig eller seint?

Jeg gir aldri ut ukeplan heller. men jeg gir ut mnd plan og der står planene for mnd. men vi ombestemmer oss ofte og bytter litt rundt på ting. en dag har vi kanskje en del syke voksne osv... men vi prøver så godt vi kan å skrive på en dagtavle... der skriver jeg hva vi har gjort den dagen.

i mnd planen skriver jeg også hva vi har gjort i mnd som er gått...

jeg ser jo også at informasjonen ut til foreldrene ofte er vanskelig. å jobbe i en barnehage er hektisk og til tider veldig stressende. jeg skulle gjerne hatt tid til å prate med alle foreldrene uansett når de kom å hentet. men det er ikke så lett. desseverre. vi blir pålagt flere og flere barn men får ikke flere ansatte.... helt horribelt men sånn er det bare.....

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141456866-frustrert/#findComment-141472050
Del på andre sider

Oppgri de en grunn til å ikke ha planer? Jeg har tidligere droppet dag for dag planen på en småbarnsavdeling fordi barna var så små (ingen over 1,5 år). Da laget jeg heller et skriv som dokumenterte hva vi skulle jobbe med og ga beskjeder om spesielle ting utenom. Jeg vet også at noen slutter med dag for dag plan av pedagogiske grunner. Om resten av foreldregruppen er fornøyd med det slik det er så kan de ikke endre på det for en forelder.

Når det gjelder dokumentasjonsarbeid så har ikke jeg det klart hver fredag, leverer det ut sammen med neste måneds plan i slutten av måneden. Mye av grunnen til dette er at evaluering skjer sammen med øvrig personal på avdelingsmøte en gang i mnd. Det er en del av dokumentasjonen. Det står ingen steder at vi skal ha noe å vise til i slutten av hver uke, så om ped-leder ikke har det så betyr ikke det at hun/han ikke gjør jobben sin.

Informasjon skal du ha HI, og dette med planen bør du få et skikkelig svar på. Assistenten gikk kanskje for langt, men må gi tilbakemeldinger om f.eks barnets klær er store eller små til barnet. Det virker også som om assistenten handler alene og kun snakker for seg, da med tanke på at de alt hadde lagt seg flat og kallt det en glipp. Skjerf er det få som bruker i barnehage fordi det kan henge seg opp under lek. Elefantluer og halser er oftere brukt. Og lek beskyttes på denne måten i de aller fleste barnehager.

Skjønner at du er misfornøyd med en del, men det betyr ikke at alt er galt.

Ta det du er misfornøyd med opp med ped-leder og FAU, og still på foreldremøte for å diskutere det.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141456866-frustrert/#findComment-141474059
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...