Gå til innhold

Noen som har handlet på Pixmania?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Angrer plutselig veldig på at vi har handlet der...

Fått en mail hvor de krever å få kopi av ID og telefonregning (mobilregning var ikke godkjent) eller strømregning for å bekrefte adressa mi...

Har kjøpt TV. Og de sender ikke varen før jeg har sendt dette til dem...

Har handlet masse på nett, men aldri opplevd liknende...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

HÆ? Rareste praksisen jeg har hørt om... men mulig det er spesielt ved netthandel da. Uansett hadde jeg nok droppa kjøpet og dratt i butikk. Viser du ID så gir du jo ifra deg hele personnummeret ditt og hva skal dem med det?

Har du eventuelt dårlig kreditt som gjør at dem skal sjekke deg nøye?

Men synes uansett dette var merkelig praksis. Er ikke folkeregisteret bra nok bekreftelse av adresse?

Skrevet

Ingen som har erfaringer?

Skrevet

Min bedre halvdel prøver å ringe dem for å høre. Jeg gir ikke fra meg det...

Kansellerere ellers. Sparte 1000 kr i forhold til andre nettsider, de har nemlig ikke denne tven inne i noen butikker...

Skrevet

Jeg har dårlig erfaring med pixomania!! Huff..

Jeg bestilte en mobiltlf der som kostet 3000 kr. Varen kom veldig fort og jeg var veldig fornøyd,

MEN da jeg ble plaget med tlf etter 2 mnd bruk begynte helvete.. Jeg fikk beskjed om å sende tlf til Frankrike der de har hovedkontoret! Bare frakten dit kostet flere hundre kroner. Så ventet jeg og ventet og ventet på å høre fra de.. Tilslutt ringte jeg og da fikk jeg beskjed om at siden jeg ikke hadde lagt med ladderen, så kunne de ikke se på tlf min..? Så da var det bare å sende den avgårde til frankrike og atter en gang betale dyr porto!!

Ringte igjen etter noen uker og da fikk jeg beskjed om at tlf gikk ikke ant å reparere, og den type tlf som jeg hadde, hadde de sluttet å selge, så derfor skulle jeg få pengene tilbake.og det skullle ta under en uke.

Jeg kjøpte meg derfor ny tlf til 3000 kr på en annen butikk. Men pengene fikk jeg alldri inn på konto. Så plutselig en dag dumpet tlf min ned i postkassa igjen!! Og ingenting var forbedret!! Så da ringte jeg igjen og da fikk jeg en annen beskjed.Jeg måtte sende den tilbake til Frankrike.. Pengene kunne jeg ikke få, men jeg kunne få en tilgodelapp der!!!!!

Jeg handler ALDRI der mer!! :(

Bare tull og rot!

Skrevet

Vi har kjøpt videokamera og ekstern harddisk der, og har ingenting å utsette på dem, men mannen sier at de visstnok har rykte på seg for å ikke være helt stabile, og at de har maaange klagesaker på seg..

Skrevet

I alle dager ... det ble ikke vi avkrevd da vi handlet der. Men det var litt mer "småtterier" da, en telefon og et ekstra "lommekamera".

Hadde droppet handelen om jeg var deg, for kopi av ID (hvor fødselsnummeret/personnummeret står) hadde jeg ikke sendt fra meg uten videre. Dessuten hadde ikke vi fått handlet hos dem, for vi har ikke fasttelefon, så eneste telefonregningene vi har er på mobil ;-)

Skrevet

Jeg kjøpte wii der før jul,- ikke noe problemer og kjapp levering :)

Skrevet

de vil ha bekreftet at du er den du utgir deg for - se på det som en sikkerhet for å unngå svindel :-)

så ta bilde av strømregningen hvis du ikke har den tilgjengelig som pdf og sertifikatet / bankkortet, kan redigere vekk sensitiv info fom fx 5 siste siffer i f.nr .

ikke no' å ta på vei for :)

Skrevet

moe_ sender du virkelig fra deg personopplysninger til noen du ikke vet hvem er? Med fødselsnummer fra id-en, adresse fra regningen og kontonummer fra betalingen du gjør for (i dette tilfellet) TVen har de mer enn nok til å ruinere den økonomiske tilværelsen din!

Skrevet

Nei, jeg redigerer først, når jeg har sladdet det sensitive tar jeg en screen dump og lagrer det og sender :)

Navnet og adressen min trenger de allikevel for å sende meg varene - men nå pleier jeg å betale ved bestilling og å få varene levert hjem til meg og ikke til annen adresse, så leverandørene lurer ikke så fælt på hvem jeg er og om jeg har rent mel i posen.

Pixmania har jeg kun god erfaring med å handle fra, men man må være litt obs på betingelser - det gjelder jo for alle.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...