Christine209 Skrevet 18. februar 2010 #1 Skrevet 18. februar 2010 Hei! Var på tidlig ultralyd i går når jeg var 5+5, han såg den sekken og noe han kanskje trodde var hjerte som slo. Han ville ikke garantere at det var hjertelyden for det kunne også være frekvens fra mitt hhjerte han så. Skulle komme tilbake torsdag neste uke, men nå er jeg utrolig bekymret. Hadde en MA i uke 16-17 i fjor da jeg måtte til utskraping. Må også gå på ultalyden alene siden min samboer skal reise bort. Noen andre som har opplevd dette? Gikk det bra uken etter?
Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 18. februar 2010 #2 Skrevet 18. februar 2010 Hei! Jeg var på UL når jeg var 6+0 men gyn kunne bare se noe som var 2-3 mm langt og ingen hjerteaktivitet. Tenke at det nok var en ny MA på gang på meg også og var tilbake en uke etterpå. kom gråtende inn alene på kontoret hans for bare visste at dette ikke gikk bra; Der fikk jeg se en bønne på 7mm og et bankende hjerte:) Ble da satt til 6+2 (egentlig var jeg 7+0 ifølge meg selv) Ny UL 3 uker etterpå og der var en liten baby med armer og bein og et hamrende hjerte og den hoppa rundt inni der. Den ble målt til 28mm. Ble satt til 10+0 så da stemte det plutselig med mine egne beregninger igjen:) Krysser fingrene for at du får samme opplevelse som meg neste uke:) Men du; da jeg var alene på UL en uke etter at han ikke så hjerteaktivitet; da allierte jeg meg med min beste venninne at dersom ting ikke var som det skulle og jeg måtte ta ny utskrapning, da skulle jeg ringe henne og så skulle hun komme tvert og være sammen med meg. Har du ingen du enten kan be med deg eller som du har på stand-by for deg den dagen da? klem
Christine209 Skrevet 18. februar 2010 Forfatter #3 Skrevet 18. februar 2010 Jeg er student, og har ingen her jeg bor nå som jeg vil skal vite det så tidlig:) Men samboeren min vil jeg skal ringe mamma nå en dag og snakke med henne, slik at hun vet jeg skal på ultralyd den dagen og om ting går galt kan jeg reise hjem og være der til samboeren min kommer hjem:) Tror nok jeg gjør det, var mamma som var med sist da det gikk galt for samboeren min hadde eksamen den dagen. Takk for svaret ditt, ble veldig beroliget av det! Har jo i grunn en følelse av at det skal gå bra denne gangen, men blir jo veldi bekymret uansett:) Tenker at gynekologen hadde rett i at det kan jo være vanskelig å se skikkelig på ett foster på bare noen millimeter. Han virket jo igrunnen mer optimistisk enn pessimistisk synes både jeg og sambo:)
Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 18. februar 2010 #4 Skrevet 18. februar 2010 Jeg skjønner.... Synes du skal ringe din mor jeg siden hun vet at dere har mistet en gang før også.... Men det er nok i skjønneste orden skal du se:) Man skal stole litt på magefølelsen også; jeg mistet 3 ganger i 2009 og ingen av gangene hadde jeg noe særlig god følelse. Denne gangen derimot har jeg hele tiden hatt en følelse av at alt er i orden, men pga alle de vi mistet så klarte jeg ikke å finne roen og gråt mye hos min gyn. Men gyn var også veldig positiv hele veien nå og det skal man stole litt på tror jeg. Det er jo en veldig veldig vanskelig uke å se skikkelig i da. Hvis man venter til man er 7 uker er det mye mye lettere å se at alt er som det skal for da skal hjertet ha begynt å slå. Tenk positivt og stol på magefølelsen din. Masse masse lykke til:)
=Lillemora= Fødeklar<3 Skrevet 18. februar 2010 #5 Skrevet 18. februar 2010 Jeg var også på ul når jeg var 5+5, kunne heller ikke se hjerteaktiviteten da...jeg ble litt bekymret, men gyn virket ikke veldig bekymret, mente det bare var for tidlig. Skal ha ny ul når jeg er 7+3 og hååååper det er noe å se da!
K ♥ tærten Skrevet 18. februar 2010 #6 Skrevet 18. februar 2010 Hei 1MA, gravid på nytt. Vil bare si at det er så utrolig koselig å se deg her på 1. trimester igjen Håper det går veien for dere denne gangen! Når gyn skulle ta tidlig ul på meg ba hun meg hvertfall vente til jeg var 6 uker pluss noen dager for ellers var det ikke sikkert hun kunne se hjertet. Så mulig du bare har vært litt tidlig ute. Selv var jeg på UL når jeg var 6+4 og fikk se en liten spire med hjerteaktivitet, men den var likevel litt liten. Ble satt noen dager tilbake og det fikk jeg ikke til å stemme siden jeg ble gravid ved hjelp av pergo og vet nøyaktig når eggløsningen skjedde. Var tilbake 2 uker senere og da var den helt normal størrelse, så jeg tror de også kan vokse veldig i rykk og napp. Lykke til og sender deg mange gode tanker Klem fra
Christine209 Skrevet 18. februar 2010 Forfatter #7 Skrevet 18. februar 2010 Takk for koselige svar:) Pratet med min mor, og hun blir nok ikke veldig til støtte. Hun hadde håpt jeg skulle være fornuftig å vente noen år før jeg prøvde igjen. Ventet jo over ett halvt år før vi prøvde igjen mens vi tenkte over om viskulle eller ikke skulle. Så var ikke koselig å få slik respons når jeg ikke er sikker på om alt er bra. Men får håpe alt er bra neste uke!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå