Zitro Skrevet 18. februar 2010 #1 Skrevet 18. februar 2010 Tenkte ikke på hemmelig konto sånn ved samlivsbrudd altså!! He, he... Tenkte å skaffe meg en slik en nå og overraske han skikkelig til neste sommer med en bra ferietur til syden. Veit han har skikkelig lyst til å dra, men jeg har sagt det er uaktuelt i år pga vi har kjøpt båt til 150.000 så det får blir ferie bra nok å være på den! Så hvis jeg sparer i all hemmelighet så vil han nok bli skikkelig super duper gla hvis jeg overrasker han og sier at sydentur er bestilt, betalt og i boks for sommeren 2011!
*smula* Skrevet 18. februar 2010 #2 Skrevet 18. februar 2010 Ikke hemmelig konto, men han vet ikke hvor mye som står på de ulike kontoene mine. Ikke fordi han ikke skal få vite det, han spør bare aldri, også ser han det jo på selvangivelsen hvert år. Han vet at jeg er flinkere til å spare enn han, så hvis han har mye penger igjen på konto når ny lønning kommer, så setter han de over på min konto istedenfor. Veldig greit å ha en buffer når f.eks ny oppvaskmaskin må kjøpes.
Zitro Skrevet 18. februar 2010 Forfatter #3 Skrevet 18. februar 2010 Bufferkonto har vi :-) Men bruker ikke av den for å dra til syden se (selv om han synes vi kan det) Men han aner egentlig heller ikke hvor mye som står på den, men spørr kanskje 2 ganger i året bare. Er jeg som er familie-økonomen her som du kanskje skjønner :-) Så jeg tviler sterkt på at han hadde merket at jeg la av 1500-2000,- hver mnd et annet sted :-)
erteposen + 4 Skrevet 18. februar 2010 #4 Skrevet 18. februar 2010 Jeg har spart pengene som ellers ville gått med til rødvin i svangerskapet, og så kjøpte jeg mannen min tynne skinnhansker og vinterstøvler i Oslo i helga. Han elsker klær, men tar seg ikke råd til pene varer lenger. Rørt mann:)
fox`y Skrevet 18. februar 2010 #6 Skrevet 18. februar 2010 Jeg har min egen sparekonto, å den er kunn min. jeg har måtte brukt en del av den for å hjelpe mannen ut av kniper. han har ikke peiling på økonomi, så mine kontoer har han ikke tilgang til, da har de vært tomme. Men han er en go ektemann da når han er hjemme:O)
Zitro Skrevet 18. februar 2010 Forfatter #7 Skrevet 18. februar 2010 Men vi har felles økonomi da... hans penger er mine penger og omvendt. Skiller ikke ei krone.. Men det er vel fortsatt ok? Kommer jo noe godt ut av det for hele familien tilslutt :-)
annesmil Skrevet 18. februar 2010 #8 Skrevet 18. februar 2010 Jeg får av å til en 500 lapp av faren min når jeg har vært hjemme på besøk eller de er på besøk hos oss. Jeg pleier ikke å si det til mannen min, men legger dem til sparing i en bok. Så når jeg har brukt litt mye en måned eller har lyst på spes så tar jeg fra dem. Men, han vet jo om det for av å til ber han om å "låne" fra den hemmelige kontoen min : )
Lillesnuppis Skrevet 18. februar 2010 #9 Skrevet 18. februar 2010 Både gubben og jeg har en sparekonto, men vi har den sammen. Vi sparer ikke opp til noe spes. Bare setter inn penger på den. Har ennå ikke tatt av kontoen og vi har spart nå i nærmere 5 år. Håpet er å kjøpe leilighet i Tyrkia om noen år :-)
mamma >to gull Skrevet 18. februar 2010 #10 Skrevet 18. februar 2010 det syns jeg du helt fint kan;)) når vi bestilte årets sydenferie for pr mnd siden begynte jeg å legge av litt penger sånn sporadisk. det kan være alt fra 500 lapp til småpemger.koppen står oppi skapet men sambo vet ingenting. jeg skal fortelle det først når vi drar til mallorca i sommer for da skal det være lommepenger;) (vi har bestilt all inclusive så er ikke så masse vi kommer til å bruke)
lioevr- Verdens lykkeligste Skrevet 18. februar 2010 #11 Skrevet 18. februar 2010 Har 2 sparekontoer han ikke vet om jeg. En personlig bufferkonto i tilfelle jeg plutselig får noe ekstra og en ren sparekonto. Jer er kynisk nok til å ikke utelukke at jeg en gang kan bli alene med snuppa. Da vil je ha ekstra penger i bakhånd...
ano`num *17.03.10* Skrevet 18. februar 2010 #12 Skrevet 18. februar 2010 Jeg hadde lett kunne skjult mye penger for mannen. Det er jeg som betaler regninger, jeg som stryrer med penger og innkjøp generelt, jeg som sparer og jeg som henter posten. På sparekontoene våre som ikke er knyttet til nettbanken får vi slik kontobrev i posten hver 2 eller 3 mnd. Hvis han en sjelden gang går inn på nettbanken (han gjør det stort sett ikke uten at jeg ber han gjøre det) eller om jeg skulle glemme å legge bort et kontobrev før han kommer hjem; hadde han ikke brydd seg om det han hadde sett. Men han er vell en av de svært få som bryr seg så lite? Som han sier selv; han jobber og jeg ordner :/ (Jobber jeg også da, men langt fra like mye som han)
FrøkenSprøken Skrevet 18. februar 2010 #13 Skrevet 18. februar 2010 Jeg har faktisk penger som mannen min ikke vet om. Jeg lyver vel kanskje ikke, men jeg unnlater å si det til ham at jeg har penger. Det er ikke snakk om så mye, men kanskje 20 000? Dette er rett og slett en nødvendighet hvis vi skal ha det bra sammen. Jeg har et ekstremt behov for trygghet og forutsigbarhet, mens han er litt mer "hånd-til-munn-typen"... Han er selvstendig næringsdrivende, og vi kan i perioder ha ekstremt høy inntekt, mens vi i andre perioder har nesten ingenting, og jeg klarer ikke å ha det på det viset. Derfor har jeg alltid 10-20 000 til overs, som jeg "later" som om jeg ikke har, slik at han skal bruke litt mindre. Type ikke kjøpe den dyreste biffen o.l. Da vet jeg at vi har penger til husleie og barnehage uansett hvor dårlig han gjør det på jobben, så slipper jeg å mase på ham hvordan det går, om det kommer inn penger snart, hvor mye som kommer inn o.s.v. Av og til føler jeg meg litt slem, men det er jo gjort i beste mening... Så slipper jeg å bekymre meg, og så slipper han maset mitt, og så blir det ikke krangling :-D Hadde han visst om pengene hadde han brukt mer, slik at vi faktisk ble nødt til å bruke krisekontoen, og da hadde vi jo ikke hatt noen krisekonto... (Tar gjerne imot konstruktive meninger her, altså... Er litt i tvil om jeg synes det er greit...)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå