Gå til innhold

Hva leker dere med babyen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trenger påfyll...

Legg gjerne til hvilken alder "leken" passer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sangleker:

Hjulene på bussen

Ro,ro,ro din båt

Ride, ride ranke.

Ca 4 mnd... Trener barnes balangse i sittende stilling

Flymarskin 3-4 mnd

Borte tittitt 2-4 mnd

Skrevet

Leker egentlig lite med snuppa på 6 mnd, hun er så opptatt av å utforske verden at hun ikke har tid til å leke med meg ;-) Har henne litt på armen da når jeg går rundt og gjør ting som kan utføres med en arm, har henne på fanget og synger sanger med bevegelser til (ride ranke, ro-ro din bår osv), titter av og til litt i pekebøker, men hun vil jo helst tygge på dem i stede og leker litt titt-tei med henne. Siste er helt ny nå og veldig populær. Hun "gjemmer" jeg bak stolen og stikker hode fram når jeg spør "hvor er (navnet hennes)?" og sier jeg "bhøøøø!" og hun hikster av latter. Søtt :-) Ellers åler hun seg rundt i hele 1. etg i huset nå så lenge dørene er åpne, så bruker egentlig mest tid på å passe på at gulvet ikke inneholder rusk og små ting hun kan sette i halsen osv.

Skrevet

Du vet at du ikke skal lære babyen din å sitte ikke sant? De skal ikke trenes til å finne balansen i sittestilling, den finner de når de setter seg opp selv. Vanligvis en gang mellom 6 og 11 mnds alder.

Skrevet

Jeg lærer ikke babyen å sitte.

Men du har vel sikkert som alle andre drat babyen opp fra gulvet etter armene slik de gjør på helsestasjonen. Tvillingene mine var veldig tidlig sterke i nakken og ryggen og dro seg godt opp når de var veldig små. så da tilsate vi litt sang og bevegelse.

Korte, korte stunder av gangen. Prøv det, babyen din kommer til å elske det. I starten var det vanskelig for de å holde balansen, men nå når de er 6 mnd er de kjempe stødige når vi viger og humper og synger. Det er snakk om at de sitter 5 min +...

Babyer skal ikke bli satt opp i sittende stilling forlenge hvis de ikke kan komme opp i denne stillingen selv. Grunn: at det er mere interesant å sitte enn å ligge. Det vil da bli vanskelig å få barnet til å ligge mye på gulvet, noe som er veldig grunnleggende for barnets utvikling.

Barna mine ligger på gulvet hele dagen. De ruller, snur seg og prøver seg opp i krabbestilling. Sittingen med noen sangleker er bare et lite avbrekk.

Jeg er pedagog og bruker sun fornuft i alt jeg fåretar meg med mine barn. Har man ikke evnen til å tenke fornufig, og se ann barnest forutsetninger bør mann ikke leke ro,ro,ro din båt med barnet....

Skrevet

Hermegåsa 3 mnd

rekke tunge, oppmuntre barnet til å gjøre det samme,

blåse med leppene

Følg lyden 3 mnd

rist med noe som lager lyd over hode på barnet når det ligger på ryggen. Fra side til side. Klarer babyen å snu seg etter lyden?

Skrevet

Takk for svar...

Vi gjerne ha flere ideer.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...