GRAVIDMedNr2*FØDEKLAR* Skrevet 18. februar 2010 #1 Skrevet 18. februar 2010 var på tidlig ul da jeg var 7+5, men er redd for at spira er død. Men hva er sjansen for at det går galt nå? Man må vel ha blødninger osv hvis man skulle være uheldig å miste?? Er redd jeg kommer på ordinær ul i uke 17 og så er den død... Kan d skje, eller skal jeg ta det med ro for dette går kjempe bra siden jeg sett den leve på tidlig ul??? Har veldig få symtomer, bare mageknip...
minimii Skrevet 18. februar 2010 #2 Skrevet 18. februar 2010 Hei GravidMed Nr2! Hvis alt var bra med den lille i uke 7+5 er sjansen veldig liten for at noe går galt. Jeg regner med at dere så hjertet slå? I så fall vil det nok aller helst gå bra. Jeg synes man skal være litt selektiv med hva man leser her inne på på første tri, fordi det er veldig mye snakk om MA/SA osv. og det skaper nok en del massehysteri og unødig enstelse for oss gravide. Selv er jeg på besøk fra 2. tri og er nå 26 uker på vei. Jeg tenkte jeg skulle svare siden jeg selv ble passelig hysterisk en periode på grunn av alt jeg leste her inne... Jeg hadde veldig få symptomer selv og var dermed "sikker" på at dette hadde gått galt. Det virker jo som om det går galt med veldig mange når man leser ting her inne. Jeg kan berolige deg med at det gjør det sjeldent. Det er størst sjanse for at det går galt rett etter befruktning, men da oppfatter de fleste det som en litt kraftig eller litt senere menstruasjon. Hvis du ikke har histotikk med å miste, fant et lite bankende hjerte på ul i uke 7 og ingen blødninger er nok alt helt fint med den lille. Den ligger nok der og koser seg og nyter livet og den voldsomme utviklingen som skjer akkurat nå! Mitt råd er; slapp av! Dette går nok helt fint igjen! Lykke til!
GRAVIDMedNr2*FØDEKLAR* Skrevet 18. februar 2010 Forfatter #3 Skrevet 18. februar 2010 Hei Miniii=) Tusen takk for svar! Ja så et bankende hjerte da jeg var på ul=) vet at sjansen fort at det skal gå galt er liten, men man er jo bekymret alikevel føler på en måte at det kan være noe galt.... Men sjansen for at man kommer på ordinær ulog det viser seg og være en ma er vel liten..... Er dette ditt første barn? når har du termin? venter du jente eller gutt? =) klem
minimii Skrevet 18. februar 2010 #4 Skrevet 18. februar 2010 Hei igjen. Ja, dette er mitt første barn. Jeg har termin 23. mai og på ultralyden trodde han at det ble en jente! Jeg tror sjansen for MA er særdeles liten, og at det beste man kan gjøre er å slappe av og prøve å bekymre seg minst mulig. Her inne er det veldig mye fokus på redselen for å miste og da er det lett å bli revet med! Ser på nicket ditt at dette er nummer 2! Hvor gammel er nummer en? Gutt/jente? Da er du jo mye mer erfaren enn meg! klem
GRAVIDMedNr2*FØDEKLAR* Skrevet 18. februar 2010 Forfatter #5 Skrevet 18. februar 2010 ååå det er jo ikke lenge til=) har en sønn fra før av han er 1 år. Så dette blir 2 tette=) hvilken uke var du på ul? fikk ul i uke 17 er ikke det litt tidlig??? Hvor i landet bor du da? bor i trondheim jeg=)
lin76 Skrevet 18. februar 2010 #6 Skrevet 18. februar 2010 Du, det er KJEMPESJELDEN med MA, er bare her inne det verkar så vanleg. Dei fleste som mistar, gjer det tidleg, ved å blø, så ofte tidleg at dei bare trur mensen er litt sein. Forrige svangerskap merka eg så godt som ingenting til at eg var gravid før eg var fire-fem mnd på veg og babyen sparka. Bekymra meg masse og tenkte at fosteret sikkert var dødt, men alt var hundre prosent i orden likevel. Eg kunne heller spart meg alle dei negative tankane, så hadde eg hatt det såå mykje kjekkare mens det stod på. Så slapp av, ro ned, og koooooos deg. Du er heldig som bare har litt mageknip - bare spør alle dei som spyr og spyr! Lukke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå