Gå til innhold

Noen som vet noe om rettigheter til vikarer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har jobbet som vikar på sykehus siden 2007. Dvs jeg har gått på kontrakter kontinuerlig siden da. I 2008 var jeg i permisjon fra desember til oktober, å fikk da begynne på igjen på jobb i et nytt vikariat. Da satte jeg og sjefen min opp en turnus tilpasset meg . Det ble da annen hver helg, samt en og annen vakt midt i uka . Tilsammen er stillingen min 50%. Jeg valgte å jobbe annen hver helg siden jenta mi ikke var begynt i barnehage da. Men i august 2009 begynte hun i barnehage, å fremdeles jobber jeg 50%, annen hver helg og en gang i uka ( 5 vakter midt i uka, fordelt på 8 ukers turnus.) Jeg har ved flere anledninger bedt om å få omgjort dette på turnusen , siden det blir 1) Tungt å jobbe annen hver helg 2 ) Meningsløst for meg å sitte hjemme med fri hele uka når vesla er i barnehagen. 3) Jeg jobber når hun har fri, og har fri når hun er i barnehagen. Dette er personlige meninger. Mange kan nok si; Ja men må datteren din være i barnehagen, osv. Det er ikke et tema å diskutere nå.

Jeg lurer på , har jeg noen "rett" til å kreve endring på turnus, siden jeg kun er vikar? Har jeg noen rettigheter her?

Eller må jeg jobbe slikt som det her, til evt det blir en endring i turnus fra ledelsen sin side?

Jeg har spurt om det er noen mulighet for å få jobbet mer midt i uka, å jobbe vanlig helge ordning ( 3 eller 4 helg, som resten av ansatte på jobb) , men får da til svar: Nei, for da må turnusen til alle de ansatte endres. Å det er ikke aktuellt.

Nå skal det også sies at vi fikk oppsagt turnusen vår i høst. Å enda ikke fått ny.

Jeg trives på jobben min, men ikke med å jobbe annen hver helg. . . .

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen har krav på å få omgjort sine arbeidstider bare fordi det passer dem bedre nå.

Du var heldig å få det tilpasset deg da du kom tilbake etter perm, og nå er dette dine tider.

Vil du ha det anderledes må du si opp det du har nå og søke nytt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...