Gå til innhold

Noen som vet ang alenemorstønader....?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han har flyttet ut og endret folkereg adresse. Vi har vært til megling og fått meglingsattest. Men ikke sendt inn separasjonssøknad ennå.

Holder dette for å søke om stønader? OS og dobbel barnetrygd osv...?

Evt noe annet som er viktig?

Takker for svar...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det finnes ingen alenemorstønader.

Informasjon om stønader til enslige foreldre finner du her: www.nav.no

Skrevet

Endret adresse og meklingsattest er det jeg har hørt at skal til for å kunne søke hos nav.

Os, dobbel barnetrygd, barnebidrag, småbarnstilegg, skatteklasse 2, evt få dekt 64 % av bhg utgiftene.

Lykke til videre :)

Skrevet

OK, takk for svar :) Og du annie beklager at jeg formulerte meg feil, det skal ikke gjenta seg. Kan være jeg ikke helt klarer å formulere meg fordi jeg er litt utenfor om dagen pga at vi har gått fra hverandre. Ikke noe ønskesituasjon om det var det du trodde...

Jeg vet også at jeg finner mye info på nav, men det står ikke alltid like klart der hva man trenger. Derfor er det innimellom greit å spørre noen som har vært gjennom det selv.

HI

Skrevet

Jeg har akkurat vært gjennom det samme, og det er en papirmølle uten like.

Jeg måtte sende inn en brudd-erklæring også. Vi bare skrev at vi har gått fra hverandre fra 15.01... og med begges underskrift. Men vi var bare samboere da, ikke gift...

Lykke til! Dette er en vanskelig og vond situasjon, og alle disse papirene gjør ikke akkurat ting bedre... men ting ordner seg! Sjekk husbanken.no om bostøtte også! :)

Skrevet

Hjertelig takk :)

Det er ikke alltid ting går den veien man skulle ønske seg nei...

Lykke til videre du også:)

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...