Anonym bruker Skrevet 17. februar 2010 #1 Skrevet 17. februar 2010 Mistet utrolig mye hår vær dag da jeg ammet minsten.Jeg lurer på om noen har vært borti dette og har funnet ut noe som hjelper mot dette? Håret mitt ble veldig tynt.Vil ikke bli det skal bli noe tynnere :-(
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2010 #2 Skrevet 17. februar 2010 Jeg mista halvparten av håret mitt mens jeg amma, det varte i 4mnd og jeg begynte å få panikk selv om jeg visste at dette er helt normalt. Etter 4mnd stoppa det opp og håret kom tilbake, så det går nok helt fint for deg også!
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2010 #3 Skrevet 18. februar 2010 Har ikke fått det tilbake jeg :-( ca 4 år siden jeg ammet... HI
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2010 #4 Skrevet 18. februar 2010 Du mister ikke håret pga. amming, men fordi du har vært gravid. "Normalt mister man ca hundre hodehår hver dag. I svangerskapte gjør hormoner at man mister mye færre hårstrå enn normalt. Når svangerskapet så er over, begynner man etter en tid å miste hår. Mange opplever at de mister veldig mye hår, men faktisk mister man normalt mye PLUSS de hårene man skulle ha mistet dersom man ikke var gravid. Man mister altså de hårene man "sparte opp" i svangerskapet." (http://www.lommelegen.no/359257/mister-haar-etter-fodsel)
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2010 #5 Skrevet 18. februar 2010 Det skjedde meg og. Jeg gikk nesten i sjokk over hvor tynt og livløst håret mitt ble. Familien rundt meg kommenterete det også. Det ble bedre igjen etter en god stund. Det startet vel ca. 2-3 mnd. etter fødselen. Denne gangen har jeg kjøpt clip on i min lengde som jeg skal bruke dersom det blir like ille denne gangen. Gikk jo nesten på selvtilliten løs og miste så mye hår. Skjønner deg godt når du sier at du er redd for dette. Rart at håret ditt forsatt er veldig tynt. Kanskje du bør ta en legesjekk og sjekke deg for vitaminer og mineraler? Ønsker deg lykke til denne gangen og håper at du ikke mister så mye!
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2010 #6 Skrevet 18. februar 2010 Jeg ammet ikke, og mistet enormt mye hår etter svangerskapet. Fikk dype viker og tynt, livløst hår. Tror det henger sammen med svangerskapshormoner og ikke amming...
MammanTilEmma❤ Skrevet 18. februar 2010 #7 Skrevet 18. februar 2010 samme her, begynte 2-3 mnd etter fødsel.. nå er det snart 6 mnd siden å mister fortsatt endel vær dag;// er sånne små hår som stikker fram fra fårfestet når jeg har hestehale:/ fysj..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå