Gå til innhold

Tidliiig ultralyd Oslo?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har vært på tidlig ultralyd i Oslo området som har noen erfaringer eller anbefalinger?

Jeg er kun i uke 5, men vil gjerne prøve få ultralyd allerede i rundt uke 7. Hørt om flere som har fått dette.

Dette er fordi jeg har delt livmor, og gjerne vil vite hvor fosteret har festet seg, event høre hjertelyden, så jeg har en bekreftelse på at det er liv der inne.

Ullevål følger med opp med dette, men fikk ikke ultralyd der før i uke 10.

Skal til legen neste uke, å sjekke hcg nivået. Blir spennende å se om det er stigning, slik at man kan slappe mer av når man vet det går fremover.

Alt er jo veeeldig usikkert enda, men man vil jo gjerne vite litt mer bekreftelse enn en positiv test :)

Noen som vet hvor man kan få så tidlig ul?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Få og få... Når du betaler sjølv på privat klinikk, tar dei imot deg kor tidleg som helst mot betaling...

F.eks Osloakutten, byporten legesenter, balderklinikken, volvat og majorstuaklinikken er private, bare søk på ultralyd i Google el gule sider for telefonnummer.

Ein liten advarsel ang veldig tidleg ul: du er klar over at veke 6-7 kan vera for tidleg for å sjå hjerteaktivitet, sant? Mange blir nervøse utan grunn om dei ikkje ser stort, men så tidleg er fosteret knøttlite.

Lukke til!

Skrevet

Takk for svar:)

Ja, jeg vet det ikke alltid er slik at man hørere hjertelyden så tidlig som i uke 7.

Men jeg vil gjerne forsøke.

Kanskje jeg klarer holde meg en uke ekstra, hvis hcg nivået ser bra ut og jeg ikke har grunn til bekymring.

Vet jeg ikke får.. men tenkte mer på når de tar meg i mot.. men da gjør de det altså hvilken som helst uke, hvis man selv vil og betaler ja.. :)

Takk:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...