Gå til innhold

Dere som har opplevd samlivsbrudd: Hvordan sa dere fra til bhg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har to barn i 2 forskjellige avdelinger. Må jeg si fra til hver enkelt avd, eller er det nok å si det til styrer, så informerer hun resten?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt sikkert nok å sifra til styrer ja.Som :"Hei,nå har jeg og xxx flytta fra hverandre.Så sånn blir det framover:blablabla"

^sol^

Skrevet

Du trenger da ikke informere slarvkjerringene i bhg

Skrevet

Informer styrer om at dere går fra hverandre og hvordan "fordelinga" av dager mellom deg og BF blir framover. Veldig viktig at bhg blir godt informert da de skal sende ut info til både deg og BF, dersom barna blir syke i bhg er det greit for de som jobber å vite om de skal ringe mor eller far til ungen osv.

Styrer skal/bør kunne ta seg av å gi informasjonen videre til de de gjelder blant personalet.

Skrevet

Jeg kommer til å gi beskjed, for det kan jo være at barna kommer til å reagere på det som skal skje, og utagere der. Greit at de ansatte vet hvorfor.

Trodde dette var helt normalt jeg?

Skrevet

Hvem i all verden er du, 00:10? HI skal vel ikke informere personalet (ikke slarvkjerringene) i barnehagen for å gi dem sladder. Personalet er der for barna, og barn reagerer på samlivsbrudd på ulike måter. For at barna skal få forståelse og en god hverdag i bhg er det viktig for personalet å få vite at mor og far ikke er sammen. Rent praktisk er det også viktig.

Hvilken barnehage er du vandt med? Jeg jobber i barnehage og jeg kan love deg at det er oss revnende likegyldig hvordan mor og far lever. Vi er voksne mennesker som har mer enn nok å ta oss til i løpet av arbeidsdagen, og vi har respekt for foreldrene til de flotte barna vi tilbringer dagen med.

På seg selv kjenner man andre, og det er ganske tydelig at du er en stor slarvkjerring!!!

Skrevet

Ja, helt normalt å informere bhg om en så stor omveltning i barnas liv.

Skrevet

Da vi flyttet fra hverandre, informerte vi læreren og sfo-lederen på skolen til eldste, og avdelingslederen (kjenner ham bedre enn styreren) i bhg til yngste. Dette var ikke bare fordi de skulle vite hvilke dager de ble hentet av hvem, men fordi de kunne fange opp eventuelle reaksjoner og trøste barna hvis de var triste. Den yngste av de to holder gjerne følelsene inne (den eldste er veldig åpen; gråter når hun er trist og trasser når hun er sint hvorsomhelst og nårsomhelst), og da var det viktig for oss å vite at han ble sett og de voksne var mer obeservante enn vanlig. Vi sa til barna at de kunne snakke med de voksne på skolen/bhg hvis de skulle bli triste eller ville spørre om noe som hadde med bruddet å gjøre.

Vi sa selvfølgelig ikke så mye om hvorfor og hvordag alt skjedde, men fortalte hvordan vi hadde fortalt det til barna, når far skulle flytte ut og at de kunne ringe oss begge hvis det skulle være noe.

Skrevet

Lurer på hva slags barnehage noen av dere som har svart på denne tråden har barna deres i?

For meg hadde det vært helt merkelig å ikke fortelle det til de ansatte i barnehagen... bedre at det kommer fra meg enn fra styrer...

Jeg fortalte det da jeg leverte gutten vår - at pappan og jeg har gått fra hverandre - hvordan vi gjør det med samvær o.l. - at det er et fredelig brudd med lite dramatikk og krangling. Og at jeg ønsker at de tar litt ekstra vare på han i denne omveltningsperioden. Hvis de ønsker å sladre så får de vel bare gjøre det - er jo ikke så mye å sladre om *ler* Er ikke akkurat revolusjonerende nyheter i 2010 at noen går fra hverandre.

For meg er det alfa omega med god kommunikasjon med barnehagen og de som jobber med sønnen min:)

Men hvis HI synes det er belastende nok i en vanskelig periode går det sikkert HELT fint å bare gi beskjed til styrer:)

Skrevet

Det holder nok å fortelle det til styrer, men jeg hadde heller fortalt det til lederne på avdelingene barna går, slik at de videre kan informere til alle ansatte på sine avdelinger. Dermed får du fortalt ting som du ønsker, med dine ord- og får samtidig muligheten til å samtale litt rundt hvilke problemer dette kan medføre, hva du OG de ønsker skal gjøres ift dette osv. Og den dagen problemer evt oppstår, må du jo uansett snakke med noen på avdelinga om hvordan dette skal håndteres,- så da er det vel godt å vite at de allerede har din historie!?

Jeg fortalte det til styrer, men snakket også med flere av de andre ansatte om det, og holdt absolutt ingenting hemmelig. Pappaen sa ingenting til dem, og det førte faktisk til endel problemer, så det endte med at jeg opplyste dem om mer enn det som angikk kun meg/barnet, slik at de kunne forholde seg til situasjonen barnet vårt levde i.

Jobber selv i barnehage, og har opplevd at foreldre ikke fortalte før etter endel tid at de hadde gått fra hverandre. Det var fryktelig, for vi hadde da i en tid opplevd barnet deres som "vanskelig", negativ og voldelig uten å vite noe som helst om årsakene som lå bak. IKKE bra for barnet!

Ikke vær redd for å fortelle om slike ting. Du trenger jo ikke utbrodere, men fortelle kort at dere har gått fra hverandre, evt om dere kan samarbeide eller ei/om dere snakker greit sammen eller ei, og hvem som flytter og hvem barnet bor hos. Så kan du heller fylle på med informasjon etterhvert som det føles naturlig og nødvendig.

Lykke til med alt! Ikke gøy situasjon dette, men iblant er det jo til det beste for alle likevel.. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...