Anonym bruker Skrevet 17. februar 2010 #1 Skrevet 17. februar 2010 Har ein gut på snart 9 mnd som vaknar kvar kveld, ca 1 time etter han er lagt. Han skrik og er vanskeleg å roe. Tips for korleis eg kan få han til å sove natta gjennom? Han vaknar mange gonger om natta Er sååå sliten no
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2010 #2 Skrevet 17. februar 2010 Hvordan sovner han? Er han nattavvent? Har det alltid vært sånn, eller noe som nettopp har begynt?
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2010 #3 Skrevet 17. februar 2010 Han sov godt til han var 3 mnd, då vart det plutselig stopp på puppen pga eg blei innlagt 1 1/2 veke på sjukehus... Føler oss sååå slitne no Treng sove
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2010 #4 Skrevet 17. februar 2010 Han sovnar med ei flaske mjølk som regel :/
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2010 #5 Skrevet 17. februar 2010 Spørs om søvnassosiasjon er en del av grunnen da ja. Sånn han sovner første gang, foventer han å sovne igjen når han har en lett oppvåkning. Så da kan det hende du må ta tak i problemet ved å lære han å sovne selv. Er tøft og tungt, men er håp for bedring etter noen dager. Har vært(og er) der selv. Har en gutt på 13 mnd, som vi sliter med søvnen til. Vi har prøvd mye og det meste, men lite som hjelper for vår del. Eneste som gjenstår her er nattavvenning(jeg ammer). Det har vært vanskelig tidligere fordi han har spist for lite på dagtid. Nå har han begynt å spise bra, men jeg er redd det har gått for langt. Jeg er samtidig så utslitt at jeg ikke klarer/orker skriking natt etter natt. Så vi er virkelig inne i en ond sirkel.
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2010 #6 Skrevet 17. februar 2010 Er litt trøst å høyre at andre er i samme situasjon og Korleis kan eg lære han å finne roen og sovne av seg sjøl?
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2010 #7 Skrevet 17. februar 2010 Det finnes jo forskjellige metoder for å lære de og sovne selv. Noen av de kan du finne her: www.sovlillebaby.com Hos oss har ikke noen av metodene vært noe suksess. Så jeg gjorde det til slutt sånn: Her har han vært vant til å sove sammen med meg i dobbelsenga. Så jeg la meg sammen med han i den, hadde med meg noen små leker som jeg avledet han med når han ble urolig og ville opp. Problemet med han var at han hele tiden snudde seg rundt på magen og videre opp. Så jeg måtte gjøre noe for å få han til å ligge i ro, derfor leker. Lekene var nye for han og gode å bite på så han ble dermed engasjert med de. Han gikk etterhvert lei da, men hadde blitt trøtt om ikke annet. Litt skriking ble det også, men jeg roet som best jeg kunne. Brukte blant annet forsiktig hysjing. Tok 45 minutter de første kveldene, så 30 min i noen kvelder. Så varierte det. Men han sov hvertfall flere timer i strekk. Hos oss sklei det dessverre ut av forskjellig grunner, så han ble ammet i søvn igjen en god stund. Så i en alder av 1 år fant han ut at han skulle begynne med smukk, og dermed ble han en drøm og legge også. Bare legger han ned også sovner han før det er gått 5 min(stort sett). Sover da 3-4 timer. Så våkner han, og da begynner styret. Etter det er han så og si våken annenhver time og vanskelig å roe og få i søvn igjen, og er gjerne våken et par timer i strekk i løpet av natta. Ender med at jeg ammer for da roer han seg og sovner. Så her er søvnmangelen total. Jeg er ikke trøtt lenger, bare sliten, null energi, fysisk vondt i kroppen, og svingende humør/kort lunte. Men kan ikke gi opp heller. Vet ikke hvor det ender. Tanken på å prøve å gi han noe å sove på kommer oftere og oftere, men det er en veldig ubehagelig tanke. Og siste utvei, men når er vi der at siste utvei er der? Før jeg møter veggen eller etter?
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2010 #8 Skrevet 17. februar 2010 Takk for tips, kjenner det veldig godt her at me er utslitene og trøtte. Minstemann her held det gåande og vaknar annakvar time om natta. Det har han gjort nokre mnd no
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå