GladOgGravid <3 Skrevet 17. februar 2010 #1 Skrevet 17. februar 2010 Hei.. Vært til samtale på riksen og tatt noen blodprøver, og jeg hadde eggløsning og eggstokkene var fine! Typen sine prøve av svømmerne ble rotet bort og måtte ta nye for par uker siden.. (men vet det var noe dårlig der) Vi har fått ny time neste uke, da skal vi få svar på prøvene hans og jeg skal svare på om jeg vil ta LAP eller Røntgen med kontrast.. MEN har en venninne som ble satt RETT på dobbel pergotime på Ahus og trengte visst ikke sjekke egglederene da svømmerene hans var bra, mente di ville prøve pergotime først.. Hvorfor er det så forskjell på hva legene gjør? Må si jeg gruer meg til neste uke, da jeg skal svare på om jeg vil ta røntgen eller Lap.. Klarer ikke bestemme meg, og tenker at kanskje jeg skal spørre om pergotime, prøve det først? Hva mener dere? Klarer ikke tenke klart.. Kan det være at henne gikk rett på Pergo fordi henne har begge egglederene, og jeg har bare en? Håper noen har noe å si her, eller fortelle hvordan undersøkelser dere tok Takk!
Skaubinna Skrevet 18. februar 2010 #2 Skrevet 18. februar 2010 Hei:-) Vet ikke hvorfor det er så mange forskjellige veier å gå på disse utredningene. Tror det kan ha noe med hvert pars forhistorie. Hva man har av tidligere. I tillegg også hva legene vurderer ut i fra hvert enkelt par. Jeg har også hatt samtale på riksen og tatt de samme blodprøvene som deg og mannen min har hatt sjekk av svømmerne sine (de var visst normale). Jeg fikk i grunn ikke noe spørsmål om hva jeg ville ta, men en anbefaling på LAP. Jeg personlig vil heller det, enn røntgen da jeg har hørt dette er veldig ubehagelig/vondt. Men det er jo rent personlig da så klart:-) På lap'en vil de jo også sjekke egglederne som ved røntgen og evt gjøre det de kan mens de "er der inne". Kanskje de vil sjekke om du har tette eggledere eller om du har endometriose? Du kan jo bare spørre riksen om det du tenker? Og hvorfor de ikke velger å sette deg på pergo? Lykke til i alle fall. Jeg sitter og venter og venter på brev om dato for lap i alle fall :-)
GladOgGravid <3 Skrevet 18. februar 2010 Forfatter #3 Skrevet 18. februar 2010 Takk for svar Jeg fikk velge, men henne ville anbefale LAP fordi røntgen kunne gjøre vondt.. Jeg tenker også sånn at på LAP kan dem gjøre mye mere enn røntgen om det er noe Men tatt denne før, og ble veldig dårlig av narkosen, så litt redd for å ta den igjen.. (men da jeg tok den, så var det fordi jeg var gravid utenfor livmora, så dem gjorde jo litt mere enn vanlig LAP) Henne ville sette meg opp for å se om egglederen min var frisk, det vet jeg.. Siden jeg nå bare har en... Vi skal dit neste uke, så skal spørre om jeg kan ta en pergokur mens jeg venter på LAP, om det går da Masse lykke til selv! )))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå