Gå til innhold

Noen som vet om man kan vaske inhalasjonskammeret til astmamedisinen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tullet bort eller kastet med ett uhell bruksannvisningen.Ser det er sånn mønster på innsiden av røret å det skal vell sikkert rengjøres dette også men på hvilken måte?Noen som kan forklare meg det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det kan og det skal vaskast. Om det er den same som vi har, så skal den skyllast annankvar dag eller der omkring, og så ein gong i veka kan du demontere den (ta av alle gummi- og plastdelar) og la den få ein omgang i oppvaskemaskina. Ev. vaske den i mildt såpevatn.

La alle delane stå og lufttørke på ein rein handduk.

Dette er i alle fall framgangsmåten vi fekk beskjed om å bruke på barneklinikken :o)

Skrevet

Mildt såpevann,ikke zalo da?Å hva viss jeg ikke får delene fra hverandre?Prøvde men fikk det ikke til,noe jeg gjør galt?Må dem feks presses av eller skrues på en spesiell måte?Er redd for å ødelegge å ikke få dem på,kunne du ikke sett hva som sto i din bruksannvisning om det da?

• 2 uker senere...
Skrevet

fikk beskjed av apotek...'

1 gang i uka tar du delene fra hverandre... egentlig bare ringen på enden.. legger det i en bolle med litt zalo... lar det ligge en time eller noe, så ta den opp og skyllle den...la den lufttørke---

Skrevet

Demonteres og legges i minst ti min i varmt såpevann. Skylles og lufttørkes. Må ikke bruke kost, det kan lage riper.

Vårt må skrues i den enden munnstykket er. Plastdingsen i andre enden som medisinen settes inn i bare dras av. Vi har optichamber.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...