Gå til innhold

Sliten, trenger litt hjelp her...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uff, har kommet inn i en vond sirkel her.

Lille jenta mi har blitt helt avhengig av å få melk om natten. Hun våkner rundt tretiden og roper på melk. Jeg har bare gitt det til henne,orker ikke å krangle med henne (har prøvd det utallige ganger.) Nå er jeg sliten. For de siste ukene har hun stått opp og nektet å legge seg før hun får melk. Hun er 2.5 og er litt trassig.

Kan noen komme med noen gode råd til meg...? Er gravid i 6 måned, så det begynner å tære her i heimen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har bare ett råd og det er ikke å krangle med henne, men bare si at det ikke blir melk om natten. Ferdig med det. Det blir sikkert fryktelig slitsomt i begynnelsen, men så bedrer det seg etterhvert, vil jeg tro. Kan hun få vann i stedet?

Er det kumelk eller brystmelk hun får, forresten? Ikke at det har noe å si, egentlig.

Lykke til :-)

Skrevet

Det er kumelk. Har prøvd å nixe tvert, men da blir hun rasende. Vann er ikke aktuelt... Må vel ta en kamp med henne i påsken...

Skrevet

Det er ikke så lett å komme ut av sånne onde sirkler, dessverre. Jeg følte meg litt vel "streng" i stad, håper du ikke oppfattet det sånn. :-)

Samtidig er det litt viktig å vise hvem som er sjefen, og hvis hun får melk når hun blir rasende, så er det i grunnen hun som er sjefen.

Dette er ikke lett. Håper det løser seg.

Skrevet

Tusen takk :-) Jeg må nok ta over som sjef ja, hun har sterk vilje mi lille frøken, og det er bra. Men nå er det litt slitsomt for å si det mildt.

(Oppfattet deg ikke som streng da, bare bestemt)

Skrevet

Huff, føler med deg! Det er så utrolig lett å komme inn i sånne onde sirkler. Den eneste løsningen er vel å holde ut noen slitsomme netter uten melk... Håper det går fort over! Lykke til!:)

Skrevet

Stakkars, jeg også får ondt av deg. Det er tøft å føle seg sliten. Men du, jeg vil si det samme som de over. Ta kampen med lillesnuppa. Det er godt for både henne og dere og få sove hele natta. Snakk med henne om dagen/kvelden, at nå er det ikke mere melk om natta. Om kvelden kan du feks si at dette er den siste melken du får før i morgen tidlig. Så om natta så bare ber du henne legge seg ned, nå er det natta, og at hun ikke får melk. Dette er det eneste som hjelper. "ondt skal ondt fordrive"

LYKKE TIL

klem fra meg

Skrevet

Og la pappaen ta diskusjonen, da gir hun seg antakelig fortere enn hvis det er mamma (som tidligere har gitt henne melk) som kommer.

Skrevet

Avtal en premie hun får om hun sover hele natten uten melk. Snakk masse om det og pass på å velge en premie hun vil ha! Vi ga faktisk vår gutt på 2,5 en seigmann etter frokost når han sov hele natten i sin egen seng. Trengte å gi han den i noen få dager, så lot vi det fade ut. Føltes litt ille med seigmann, men det var bare en og det funket:)

Skrevet

Her er det mange gode ideer. Håper det går greit :-)

Skrevet

Tusen takk damer :-)) seigmanntrikset skal prøves i helga. Hun får det når hun vasker håret og ikke skriker så hele nabolaget hører henne. Snakket med henne i dag og sa at nå er det ikke melk i natt og sove i senga si. Så krysser jeg alt jeg har nå for at det funker etterhvert...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...