Anonym bruker Skrevet 17. februar 2010 #1 Skrevet 17. februar 2010 som gjør at gravide ikke kan bruke de? bør man unngå de? er de skadelig?
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2010 #2 Skrevet 17. februar 2010 Gravide kan godt bruke nesespray, men ingen bør bruke det i mer enn 10 dager eller hva det nå er angitt i bruksanvisningen. Otrivin f.eks inneholder stoffer som gjør at slimhinnene i nesen hovner opp, og da blir man avhengig av nesespray for å få dem ned igjen, og så er den onde sirkelen i gang. Når man er gravid får man i tillegg veldig ofte ømtålige slimhinner, så da gjør nesesprayen enda mer skade.
KristineMed2Sønner<3 Skrevet 17. februar 2010 #3 Skrevet 17. februar 2010 Kjæresten min spurte på apoteket idag om det var en egen nesespray for gravide, men da sa de at det ikke var det, men at vi skal bruke den vanlige med forsiktighet (altså, ikke overstride anbefalt døgndose). Følger man dette, skal det ikke være skadelig for fosteret. Jeg ligger med influensa nå (gravid i 14.uke) å er NØDT til å spraye meg av og til.. Blir pottetett.. Vanlig saltvannsspray løser ikke opp i det hele tatt, ikke åpner heller, så det nyttet ikke..
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2010 #4 Skrevet 17. februar 2010 Bør vi ikke?? Legen min sa det var ok, så lenge jeg ikke brukte mer enn det sto på, og ikke lenger enn 10 dager...
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2010 #5 Skrevet 18. februar 2010 hehe,jeg har brukt otrivin nå sammenhengende i ca 3 mnd og fra og til i 6 mnd før det. Jeg har allergier og får ikke ta medisinene mine i svangerskapet, så jeg er helt tett hele tiden. Jeg må nok igjennom en knallhard avvenning etter fødsel ja. Til dere som ikke er avvhengige av otrivin enda anbefaler jeg neseskyll med nesehorn som kjøpes på apoteket. Jeg har gode erfaringer med den spesiellt om jeg har hatt mer salt i en oppskriften sier. Det er motbygelig kvalmt, men fungerer;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå