Anonym bruker Skrevet 17. februar 2010 #1 Skrevet 17. februar 2010 Min sønn på 13 mnd har akkurat startet i bhg. Han har nå på to uker blitt bitt 4 ganger av samme barn. Han har store blålige bitemerker på ryggen. Føler at bhg tar dette litt lettvint, kommentarer som " han visst blitt smakt litt på i dag også" er ikke uvanlig. Hva kan vi kreve/ forvente av bhg i denne type situasjon?
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2010 #2 Skrevet 17. februar 2010 Dette må du ikke godta. Har du tatt ett møte med leder på dette? En annen ting er at bitt fa menneske er farligere enn feks fra en hund. Er gutten din vaksinert mot stivkrampe?
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2010 #3 Skrevet 17. februar 2010 Hei Slike ting kan man bare IKKE akseptere. Jeg selv jobber i en barnehage og hadde ikke gitt deg en slik svar.Din lille gutt er også for liten til å fortelle deg situasjonen. men da lurer jeg på hvor er voksene hen når dette skjer?I og med at det har skjedd så ofte på så kort tid. Hadde jeg vært deg så hadde jeg no slått hardt i bordet og bedt om et møte med styrer og pedagogisk leder.Uff..jeg blir flau av andres barnehager når det skjer slike ting.For alt jeg vet er sikkert barnehagen kjempe bra, men hvid jeg var i dine sko vill ejeg nok tatt dette ganske hardt. Vi setter det mest dyrebare vi har og håper at barna våre er trygge. Og det svaret du fikk av de hadde jeg nok klart å sette den personen ganske hardt. Sånn sier man bare ikke.Og i slike tilfeller kan de også ringe deg og info.deg om det.Så ikke det blir et sjokk når du henter han.Syntes no jeg da.Jeg hadde satt stor pris på det.Det er også en trygghet for oss som foreldre. Håper at du får gjort noe med dette, men ta dette opp med styreren i barnehagen. Hilsen meg som er litt egasjert.
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 17. februar 2010 #4 Skrevet 17. februar 2010 Du må kreve at det barnet som biter blir passet bedre på ,dette skal du ikke finne deg i . Når det er sagt ,er det helt forferdelig å være foreldre til ett barn som biter ,har selv en sønn som har bitt flere i sin bhg og jeg har så lyst til å snakke med de foreldrene min sønn har bitt og be om unskylding . Jeg har sagt til min bhg at de må være på min sønn som en hauk og sette han i timeout om han biter .
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2010 #5 Skrevet 17. februar 2010 Syns det er litt rart at du har fått vite hvem som har bitt han... Da bryter jo de ansatte taushetsplikten ovenfor det barnet som biter... Uansett trist at barnet ditt har blitt bitt så mange ganger. Bhg din burde virkelig ta en runde på dette!
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2010 #6 Skrevet 17. februar 2010 Jeg synes det høres ut som om de prøver å avdramatisere det overfor dere. Det er ikke det samme som at de ikke gjør noe med det. Om de har satt i gang tiltak overfor det barnet som biter, så kan de pga taushetsplikten ikke snakke med deg om det. Du kan be om at de viser at de tar det alvorlig når de snakker med deg om det. Dere kan forvente at de passer på så godt de kan, men biting blandt småbarn er veldig, veldig vanlig, og skjer på sekunder. Det oppleves sikkert av dere som voldsomt og brutalt fordi gutten deres er så liten, men jeg har enda til gode å oppleve noen som får mèn av noe slag av et bitt. Og dessverre, før du vet ordet av det så kan det være ditt barn som har bitt noen, og da kan det jo være greit å ikke ha lagd et voldsomt baluba rundt biting fra før...
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2010 #7 Skrevet 17. februar 2010 Enig med 23:36 Men klart det er tøft for mor å oppleve at dette skjer og ikke ha kontroll over situasjonen. Jeg ville uansett bedt om en samtale med pedagogisk leder på avdelingen og spørre om hva som blir gjort for å forbedre situasjonen. Jeg er selv førskolelærer og mor og føler at jeg kan se begge sider. Biting skjer på et øyeblikk, og utøves gjerne av barn som ikke klarer å uttrykke seg muntlig. Jeg har lekt ved siden av barn og fulgt nøye med når jeg er med barn som jeg vet biter. Noen ganger kan det avverges, andre ganger er det ikke så lett. Det tar som sagt ofte et sekund. Men er det et barn som biter er det viktig at personalet så godt de kan skjermer de andre barna pluss at de jobber med å forbedre barnets adferd. Det er ikke morsomt for en mor å høre at personalet spøker om at barnet hennes har blitt bitt. Krev at de informerer deg om hvilke tiltak de har/planlegger og forklar hvor sårt dette er for deg. De kan informere deg om en del uten å utlevere det andre barnet.
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2010 #8 Skrevet 17. februar 2010 Biting er ikke ok, men jeg synes det er ille hvis personalet forteller hvem som har bitt barnet ditt. Det er snakk om litt personvern og beskytte barnet som biter. REgner med at det er snakk om et lite barn som ikke vet bedre ved å uttrykke seg ved språk.
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2010 #9 Skrevet 18. februar 2010 HI her Takk for mange gode svar. Vi vet ikke hvilket barn det er, de har kun sagt at det er det samme barnet hver gang. Jeg har nå bedt om et møte med ped.leder hvor vi skal snakke om situasjonen. Jeg har stor forståelse for at barn biter, og at neste gang kan det være mitt barn som biter noen. Jeg synes likevel at det må være lov å ta opp denne saken med barnehagen. Jeg ønsker å vite at det settes iverk noen tiltak for å prøve å forhindre, jeg trenger ikke å vite hva tiltakene innneholder. Jeg ønsker egentlig bare å vite at det tar dette på alvor.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå