Anonym bruker Skrevet 17. februar 2010 #1 Skrevet 17. februar 2010 Synes det er litt rart når folk som skal reklamere for vognen sin på finn.no fremstiller vognen som heeeelt fantastisk og meget god - men samtidig nesten ikke brukt om "som ny". Hvorfor har de ikke brukt vognen om den er så fantastisk????? Som her; http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=21001680 Hvorfor selge akkuratt denne vogna dersom den er så god? Det er jo tydelig at selger velger å beholde en/flere andre vogner i stedet...?
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2010 #2 Skrevet 17. februar 2010 Hehe..akkurat d innlegget der på finn, ble nesten litt komisk
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2010 #3 Skrevet 17. februar 2010 Vel...Jeg synes det ikke den annonsen var urimelig. Det bugner her inne av fornøyde Brio Go brukere.Kan jo hende hun har vogndilla...det vet jeg godt hvordan er. Solgte min MB etter noen ukers bruk. Kunne jo ikke skrive annet i annonsen enn at den er rååå god, for det var den jo.men hadde rett og slett vogner som var enda bedre for mitt bruk. Komisk hadde det vært om hun prøvde å selge noe Quinny eller Casualplay skrammel med den annonseteksten. Men dette ER jo ei god vogn.
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2010 #4 Skrevet 20. februar 2010 Jeg sier ikke at det gjelder denne annonnsen, men noen av vognene som blir solgt "som nye" er stjålet. Og uansett lite brukt, så syns jeg det er veldig rart om noen betaler 5000kr for en brukt vogn som normalt koster 6000kr...
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2010 #5 Skrevet 21. februar 2010 JA..også synes jeg det er ganske skremmende at man kjøper mange vogner..har virkelig folk så mye penger?? Send pengene eller mat og klær til Haiti.. en ting er å ha vogndilla når man er på jakt etter vogn, bruke tid og energi på å lete etter den perfekte vogna...men kjøpe alle sammen? Hjelp for en verden og for noen foreldre! Når barnet da ikke klarer å bestemme seg for hvilke leker han/hun ønsker seg, er det bare å kjøpe alt sammen!! yeah
Lykke X 4 Skrevet 21. februar 2010 #6 Skrevet 21. februar 2010 Nye vogner til salgs på finn er stjålet? Noen er kanskje det, men majoriteten bak disse nye vognene til salgs er nok folk som har kjøpt vogn og blitt misfornøyde, og de som har vogndilla. Ganske skremmende at folk kjøper mange vogner? Vet ikke dere at slike kjøp og slag gjerne finansierer seg selv? Man har et budsjett det går i og kjøp og slag gjør at det mer eller mindre finansierer seg selv. Og ja, man får solgt til en god pris. For mange vil kjøpe vogner som er nye, pent og lite brukt, få med kvittering og gjøre et godt kjøp. Hva skulle bruktmarkedet gjort uten oss som kjøper nye vogner (vogndilla)? Da hadde det ikke vært det utvalget på bruktmarkedet som dere igjen kan dra nytte av? Jeg skal dog være enig i at vogner kan være overpriset fra en tid til annen, men det er det mange andre ting på finn som også er. Anonym 11:34 sier du det samme til deg selv (Send pengene eller mat og klær til Haiti) når du kjøper klær og sko til deg selv som du strengt tatt ikke trenger? Når du kjøper make-up, gjør loppisfunn (det koster også penger), når du velger ordinære matvarer i butikken framfor Euroshopper produkter? Når mannen din kjøper ny PC, playstation. Når en mann har flere veteranbiler? Eller kjøper styling til bilen? Når f.eks din mor kjøper nye møbler når hun har fra før? Hvor mye penger sender du til barna i Haiti? Og vet du hvor mye penger jeg sender til dem og andre trengende, selv om jeg har kjøpt og solgt mange vogner opp igjennom årene? Jeg vil anbefale at folk her inne feier for egen dør, før de begynner å feie for andres
Isaac12.08♥baby10.10FØDEKLAR Skrevet 21. februar 2010 #7 Skrevet 21. februar 2010 Jeg har solgt min Bugaboo, Oth, quieeny, på finn! Fordi jeg har vogndilla! Ikke fordi det er dårlige vogner, men fordi jeg hadde lyst på noe annet!
Fullt hus :) Skrevet 21. februar 2010 #8 Skrevet 21. februar 2010 noen av oss har også samboere som ikke forstår hva vogndilla er og overtaler sine kjære(oss jenter) til å kvitte seg med noen vogner. Jeg solgte min emmaljunga city cross med tungt hjerte i sommer. Kjøpte en ny når jeg fant en i riktig farge. Men finner ikke bag til bebien i riktig farge så jeg kjøpte en royal blue 2010 modell edge. Og nå vil samboer at jeg skal selge min city cross som jeg kjøpte i desember. Så ikke alle selgere er uærlige. Og har ofte god unnskyldning for å selge vognene sine
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2010 #9 Skrevet 23. februar 2010 tror du virkelig jeg ville skrevet innlegget om jeg var av typen som shoppet mye og uetisk? Og jepp, feier for egen dør! Tenk så mye varer som blir produsert fordi vi handler så mye, men selvsagt flott at man kan få kjøpt mye bra og nesten ubrukt på finn nettopp pga shoppedilla. Og man kan ikke sammenlikne bruktjøp og loppisshopping med å handle nytt, det skjønner du vel????
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2010 #10 Skrevet 23. februar 2010 Må le litt av meg selv Er ikke av den supersparsomme typen, men tenker som så at har jo en vogn, hvorfor kjøpe fler med samme funksjon. Kan jo bare trille en i slengen uansett Har en gammel Simo Classic, med store hjul som jeg bare digger. Den kjøpte mamma brukt til min lillesøster, jeg har brukt den til min datter og nå blir jeg å bruke den til den nye babayen som kommer. Nå er jenta mi så stor at hun ikke passer i den lengre, så nå har jeg fått ei trille av mamma som også er kjøpt brukt Ser jo veninnene mine har flotte vogner i fine farger, med bager, sports/kombi funksjoner. Men det gjør ikke noe, klarer meg med gammelvogna mi jeg.
LilleBanan blir storebror Skrevet 23. februar 2010 #11 Skrevet 23. februar 2010 Å hjelpes! På tide å jekke seg ned litt her kansje? Man må da får bruke penge sine på det man vil.... Jeg har hatt mange vogner og enda ikke tapt nevneverdige summer på det. For noen er en vogn envogn, akkurat som jeg synes et par sko dra DinSko er like greie som et par fra Prada. Man har forskjellige interesser, en av mine er å ha ei god vogn å trille. derfor har jeg hatt mange, som jeg så har solgt videre. Har jo ikke 7-8 stk som står stuet inn i boden. Vi bruker vognen veldig mye her i huset og da liker jeg å prøve meg fram og teste ut nye modeller etc. Hvordan klarer du å sammenlikne dette med å kjøpe alle lekene ungen vil ha? Vognene kjøper jeg for min egen del og selger de som sagt videre uten store tap. det betyr ikke at barna mine er bortskjemte fordet... Makan til elendig argumenatsjon asså. Å ja, jeg har sendt penger til haiti. "Vogndillaen" går ikke på bekostning av noen annet. Jeez!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå