Gå til innhold

Simo kombi vs. Emmaljunga Edge Duo.... Hjelp?

Anbefalte innlegg

Kan dere dele erfaringer, fordeler og ulemper med disse to vognene? Baby blir født i mai/juni, så bagen bør kunne brukes utover høst/vinter..

(Vil ha meninger fra dere som faktisk har prøvd dem, ikke alle "bedrevitere" som mener ditt og datt om vogner de har prøvd maks en uke)..

Fortsetter under...

Hvorfor Simo Kombi og ikke Duo?

Jeg har Simo kombi, veldig fornøyd med den. Jeg liker designet på den bedre enn på Emmaljunga. Og så liker jeg godt fjæringen på den.

Gutten min brukte bagdelen til han var 6 mnd. Da passet bagen forsåvidt fortsatt, men han ville sitte opp og se mer. Og da satt han bedre i sportsdelen.

Duobagen er bredere enn kombibagen, og dermed har den litt mer plass til pose og tepper utover vinteren.

Sportsdelen er god og lun, så det er ikke noe problem å gå over til den om vinteren hvis det er behov for det. Da kan det faktisk være fordel med kombi, for da kan du bruke kalesjen på bærebagen som bagforlenger på fotbrettet, og dermed fortsatt ha "bag" som holder på plass pose og pledd/dyne.

Jeg løste dette ved å kjøpe en brukt bag, og bruker kalesjen på denne. Det er ikke knapper beregnet for å feste den med på duo, men jeg bruker to av knappene som hører til sittedelen i stedet for. Funker greit det.

Jeg kan si min mening om simo kombi :) den har jeg..men skal selge den nå da!

- Ei kjempe god vogn som jeg har vært veldig fornøyd med. Den er veldig god å trille, har store gode hjul, stor varekurv som tåler en del, vindtett og lun for mini, romslig bag, kjempe smart med den solskjermen på bagen som kan brukes til forlenging i fotenden på sportsvogna når du setter bort bagen = vogna blir så lun :D kjempe praktisk med de lommene på innsiden av kalesjen - passer perfekt til babycallen =) også liker jeg kalesjen godt, den sitter skikkelig når d er vind - slipper å styre med å stramme kalesjen for at den skal holde seg oppe! god liggelengde!!!

- minuset er at den er litt for tett på sommeren spesielt med bag, litt i tyngste laget (brydde meg ikke om d de første 8 mnd jeg brukte den.. men når jeg begynte med sportsvogna synes jeg den ble alt for stor å ta inn og ut av bilen.)

Skulle gjerne beholdt vogna til nestemann, men d blir sikkert 5 år til.. og da tror jeg muligens at jeg vil ha ny vogn uansett =) nå har jeg ordna meg ei lettere sportsvogn da! men d er nok ganske vanlig:)

Tusen takk for gode og seriøse svar. :) Nå har jeg hvertfall hørt mye positivt om Simo - noen som har meninger om Emmaljunga?

Ang. hvorfor jeg skrev Simo kombi, så var det ikke helt bevisst...hehe... jeg mente å sammenligne to noenlunde like vogner. Har Emmaljunga også både duo og kombi?

Fordelen med kombi er vel at en kan bære lett med seg bagen inn til kafeer o.l.?

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...