Anonym bruker Skrevet 17. februar 2010 #1 Skrevet 17. februar 2010 Er det noen som har en så kontrollerende svigermor som jeg? Det virker som om hun prøver å presse meg ut av livet til mitt eget barn. Det er jo jeg som er gravid og føder, min kropp som utsettes for påkjenningen, og jeg synes derfor det ikke er mer enn rimelig at jeg har det første halvåret hjemme og min mann det neste halvåret. Problemet er at jeg får mindre betalt når jeg går hjemme, i forhold til hva jeg får når jeg jobber, og min mann har ikke det problemet..... men det har da vel uansett ikke svigermor noe med! Jeg er moren og vil ha tid med mitt eget barn! Hun hører jo ikke etter når jeg svarer...Er det noen andre slike svigermødre i verden...?
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2010 #2 Skrevet 17. februar 2010 http://www.barnimagen.com/forum/thread/141446942 Det fins flere som har svigermødre fra helvete ja dessverre...
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2010 #3 Skrevet 17. februar 2010 Nei!! Det har ikke din svigermor noe med!!! Blir helt oppgitt av alle svigermødrene jeg hører om her inne!! Selvfølgelig vil du være hjemme det første halve året! Hvordan skal dere ellers få til amming og sånt? Og du må jo komme deg etter fødselen! For all del ikke hør på svigermora di!
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2010 #4 Skrevet 17. februar 2010 Hvorfor bryr du deg? Om hun ikke klapper igjen snavla si etterhvert, så er det jo bare å si ifra vell??
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2010 #5 Skrevet 17. februar 2010 Åherrejemini, føler med deg 20:55... Jeg lover herved dyrt og hellig at jeg ikke skal bli sånn når barna mine blir store.... HI
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2010 #6 Skrevet 17. februar 2010 Som jeg skriver sier jeg jo fra men hun hører ikke etter. Synes du virkelig det er rart at jeg blir provosert og såret av at hun foreslår dette gang på gang? Tror nok du også ville tatt deg litt nær av det. Får jo lyst til å kutte henne helt ut, men man kan jo ikke det når det er besteforeldrene til barna...
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2010 #7 Skrevet 17. februar 2010 Så slutt å svar, du trenger da ikke forsvare deg ovenfor henne. Be hu holde kjeft. Ikke gi disse menneskene makt over dere. En svigermor/bestemor har ingen rettigheter når det gjelder ungene deres. Jeg har lest mange av disse svigermor- historiene her inne nå. Og jeg er helt sjokkert over den høye dritt-sekk faktoren disse damene har. Men ikke gi dem makt. Jeg vet jeg får masse pes for å si dette. Men dette er da ikke hygglige mennesker, og da trenger man da virklig ikke å være hygglig tilbake. Vet det ikke er lett å være ufin mot noen. Men dere må bare pisse litt på veggene å markere reviret deres altså. Og jeg snakker faktisk av erfaring. Min svigermor hadde masse meninger om ungene våre, og jeg har sagt klart i fra at det er jeg og mannen og ingen andre som bestemmer over dem. Det har hun til en viss grad akseptert men gulper hu ut ett eller annet dritt så overhører jeg det. Det er da uhørt at svigermor skal frata deg permisjonen, det er jo galskap. Hu har jo ingenting hu skulle ha sagt i en slik sak, dette er jo en privatsak mellom deg og mannen din.
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2010 #8 Skrevet 17. februar 2010 Jo, det kan man. Når mennesker oppfører seg utilgivelig bare fordi de er i familie med deg, er det lov å kutte kontakten. De har kun seg selv å skylde og jeg innrømmer gjerne at jeg tar av meg hatten for de som prioriterer å ta vare på sin egen familie i steden for å mistrives og lide under storfamiliens klamme åk, bare for å tilfredsstille ulike grader av egoister og psykopater
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2010 #9 Skrevet 17. februar 2010 Dette er moren til din mann, derfor mener jeg at dette er noe mannen din må ta tak i. Han må snakke med moren sin og fortelle henne hvordan dere skal ha det i familien deres og hvis hun ikke er villig til å respektere familien deres, må hun holde seg unna dere. Ikke la dette gå lenger. Det er ikke verdt din frustrasjon og irritasjon. Få mannen din til å si fra til henne. Kanskje trappe ned litt på tiden dere bruker sammen også? Lykke til
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2010 #10 Skrevet 17. februar 2010 Svigermor har IKKE NOE MED DET!!!
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2010 #11 Skrevet 18. februar 2010 Det er absolutt INGENTING svigermoren din kan gjøre med dette, så ser ikke helt problemet. Be henne holde kjeft om ting hun ikke har noe med, eller få din mann/samboer til å gjøre det. Det er hans mor og hans ansvar. Det er så utrolig mange FÆLE svigermødre der ute, og hadde min vært så ille (hun er ingen drøm hun heller, men heldigvis ikke så ille) hadde jeg faktisk bedt mannen min be henne skjerpe seg, og om det ikke skjedde, hadde jeg rett og slett kutta henne ut. Hun kunne fått treffe barnebarna sine men det ville vært uten meg til stede, rett og slett!
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2010 #12 Skrevet 18. februar 2010 Er det mulig, vet litt om slitsom svigermor.. her må du bare være super tydlig og gjenta deg selv til det uendelige om du må, og jo du kan kutte ned på kontakten om hun er helt gal og ikke hører etter, hvor står mannen din oppi dette???, han burde jo si noe, er tross alt hans mor. Mulig intensjonene er gode men kommer ut feil, sett henne på plass, det må du tørre å gjøre, ikke alltid det holder å bare svare/jatte med.. mener du at hun vil ta permisjonen din, altså passe barnet for deg??? eller hva er greia her???
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå