Gå til innhold

Trenger hjelp til treningstips?? Noe som er effektivt på mageregionen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har skikkelig lyst å trene!!! Men jeg vet ikke hvordan, liker ikke å trene offentlig liksom på treningsstudioer, føler meg liksom så dum har aldri i mitt liv trent så!

Noen som har noen tips til å overvinne den frykten da? Å hvordan er det best å trene for å fjerne fett fra magen?

Har en ganske stor mage :( Ellers er jeg fornøyd med kroppen!!!

Er 171cm høy, og veier rundt om 67-68 kg. Så er ikke overvektig, men HATER magen min!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For fettfjerning, uansett hvor, burde du trene både kondisjon og styrke på hele kroppen. Hvis du har mye muskler så forbrenner det fler kalorier, selv når du ikke gjør noe, enn fett. Hvis du vil trene hjemme kan du kanskje få inspirasjon og programmer på vektklubben.no, gjennom et magasin som feks iform.nu , eller andre nettsteder. Du burde hvertfall ha et fast program så du merker progresjon og få inn kostholdstips regelmessig siden det er vanskelig å ikke bli lei av de samme sunne måltidene:) Du må jo ha i deg proteiner så du får bygget litt oppstrammende muskler.

Jeg liker rockering med vekt som magetrening, haaater situps og andre på-gulvet-øvelser, men det er nok litt smak og behag:)

Skrevet

Det kan være vanskelig å komme i gang selv når man ikke har noe kunnskap om eller erfaring med trening. Men du virker veldig motivert så dette får du til:)

Jeg vil anbefale deg å bli medlem på et treningssenter. Er dette noe du vil vurdere selv om du sier du ikke vil trene "offentlig". Jeg kan love deg at på gruppetreningstimer har alle nok med seg selv. Ingen er der for å studere andre. Fordelen er at du på et senter får tilbud om mange forskjellige treningsmåter/timer og du vil kunne finne noe du liker, og vil fortsette med. Kanskje er det dansebaserte timer, kanskje roligere trening som pilates? Her kan du prøve deg frem.

Trekk ikke på deg joggeskoene og løp ut i vinterkvelden og slapset om du i utgangspunktet ikke liker å jogge. Da blir det med en to tre ganger.

Om magen er hovedmotivasjonen for å sette i gang så kombiner styrke og kondisjon. Du kan gjøre 100 situps om dagen uten at magen blir mindre. Fettet må forbrennes. En flat mage handler mer om "avduking" enn "oppbygging". Tren styrke og bygg muskelmasse. Musklene er motoren din. Det er de som forbrenner.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...