Sussapia Skrevet 17. februar 2010 #1 Skrevet 17. februar 2010 Jeg er gravid i 7ende uke og vet at det ikke kommer så mye strekkmerker på en god stund , men hva er erfaringen med strekkmerker til folk her ? Blir de fleste lyse etter man har født og magen har trekt seg litt tilbake ? Bruker dere noe for det ? Jeg har mange venninner som har brukt noe for det ,men mye av det har ikke funka .. Jeg er jo ikke sånn " JEG SKAL IKKE HA STREKKMERKER " men jeg vil jo gjerne hindre det litt hvis jeg har mulighet .
Elefanten Skrukkeskinn Skrevet 17. februar 2010 #2 Skrevet 17. februar 2010 Det sies jo at det ikke kan forhindres, men vel verdt et forsøk. Smører du huden med en god krem eller olje, vil den jo bli mykere og smidigere ihverfall!! Problemet er vel at det er underhuden som "sprekker opp", og den når man vel ikke med litt krem.. Men gjør det uanset, for velværens skyld! TRenger ikke være en dyr "strekmerkekrem", men en du liker.
Sussapia Skrevet 17. februar 2010 Forfatter #3 Skrevet 17. februar 2010 Ok Nei det er ikke det at jeg ikke kan ha det. . For jeg vet det hører med , er ikke redd for det .. Men hvis man kan forhindre det så hadde det vært verdt forsøket
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 17. februar 2010 #4 Skrevet 17. februar 2010 Ingen kremer hjelper, dette fordi at det er underhuden som strekkes/ "sprekker". Jeg smurte ingenting sist, og fikk ikke ett eneste strekkmerke=)
Nydlige datter09-spire2010 <3 Skrevet 17. februar 2010 #5 Skrevet 17. februar 2010 Jeg smurte heller ikke huden sist med noen kremer og jeg fikk ikke et eneste strekkmerke:)
Monique8 Skrevet 17. februar 2010 #6 Skrevet 17. februar 2010 Jeg har aldri gjort noe for å forebygge, og fikk ikke strekk merker før jeg gikk med tvillingene i det 4. sv.sk. Men er helt til å leve med Noen får jo det verre enn andre, men de fleste strekkmerker er ikke nevneverdig sjenerende. Og blekne gjør de
Mamma_til_isabella Skrevet 17. februar 2010 #7 Skrevet 17. februar 2010 Smøring hjelper ikke da det er underhuden som sprekker opp. Men du kan forebygge og det beste da er å ta omega 3 og drikke mye vann.Da smøres huden innen i fra. Jeg fikk noen strekkmerker sist.Men bryr meg ikke om de.Jeg har tross alt født et barn og det er merker som kan fjernes med sol og laser siden;)
*Babymaker* Skrevet 17. februar 2010 #8 Skrevet 17. februar 2010 hehe...strekkmerker er alltid det store temaet... mitt synspunkt: etter nr 1 hadde jeg strekkmerker på de sykeste plassene... etter noen år var de lyse og fine... så ble jeg gravid på nytt. da ønsket jeg strekkmerkene hjertelig velkommen og gav klar beskjed til kroppen under en lengre meg-til-kroppen-min-tale at jeg ønsket den lykke til med å finne flere områder på magen hvor den kunne få presset inn et strekkmerke... tror dere jammen meg ikke den klarte det?? ;-) FANTASTISK! nå er jeg gravid med nr tre.. strekkmerkene er på en måte naturens diplom på det fantastiske kroppen min har gjort. strekkmerkene blir lyse med tiden og vil sjeldent skjemme noen... Ja,jeg har vært gravid og født barn...hva er mer fantastisk enn som så?? det å være "redd" for om man får merkene eller ikke er bortkastet tid...det er pent lite man kan gjøre med det. nei,vær glad i kroppen, naturens metoder og det fantastiske som holder på å skje.. jeg ønsker ihvertfall min mage lykke til med å lage flere strekkmerker på magen,puppene,lårne,armene eller andre steder... good luck!!!
lin76 Skrevet 17. februar 2010 #9 Skrevet 17. februar 2010 Strekkmerker er mest genetisk. Har mora di mange? Eller du sjølv, frå puberteten? Omega 3-tilskudd og masse vatn er bra, fuktighetskrem skadar ikkje, og så er det ein klar fordel å unngå enorm vektøkning. Dess større magen og resten av kroppen blir, jo mindre må huden tøya seg. Så nok ein motivasjon til å spise sunt og unngå feit og søt mat! :-)
lin76 Skrevet 17. februar 2010 #10 Skrevet 17. februar 2010 Ehm, skreiv feil: meinte sjølvsagt at huden må tøya seg meir ved stor vektoppgang enn ved liten!
Monique8 Skrevet 17. februar 2010 #11 Skrevet 17. februar 2010 Babymaker: Det er den mest fantastiske og herlige innstilligen jeg har sett )))) Flere burde tenke slik
*Babymaker* Skrevet 18. februar 2010 #12 Skrevet 18. februar 2010 takk :-) er ganske så deilig å ha et avslappet forhold til det hele..får vondt i meg når man hører om de som får totalt panikk og smører seg gul og blå kun for å bli skuffet... bedre å bare innse at man faktisk ikke kan gjøre noe fra eller til på det hele.. har to fantastiske unger som har gitt meg disse "diplomene".. Ville aldri vært dem foruten.. strekkmerkene er forøvrig veldig myke! babyhud..hehe.. ;-)
TrøttSomEiStrømpe- Skrevet 18. februar 2010 #13 Skrevet 18. februar 2010 de kommer om de vil komme.... jg gikk ikke opp så mye (10kg), (litt for lite syns legen jeg er ikke så stor fra før) så ungen tok det hun trengte fra meg (i tillgg til at jeg kastet opp over halvveis i sv.sk) så jeg endte opp med masse strekkmerker på hele magen ... men som andre her sier; vi må heve oss over dem, og kalle dem ÆRESmerker istedenfor. men smør i vei! for egenpleie og for kosens skyld (når babyen blir større vil den jo kjenne dine kjærtegn på magen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå