anrufus Skrevet 17. februar 2010 #1 Del Skrevet 17. februar 2010 Var på ul i uke 13 ca-usikkert enda , men skal på ul 26 februar og det ble oppdaget 2 fostre der , fikk ingen informasjon om det var eneggede eller kjønn , kan man ikke se det tidlig da? Syns det tok lang tid før ul nr 2 men blir vel fulgt opp tett etterhvert har jeg skjønt. Jeg skal i praksis på sfo fra 1 mars og er da i uke ca 20 alt , må holde ut til mai pga jeg har ikke krav på sykepenger eller noe , har individstønad nå og har ingen rett til sykepenger etter 14 dagers fravær. Der er mye snakk om at en blir sykmeldt fra uke 20-28 , men jeg får bare ordne slik at jeg er 1 time om dagen ihvertfall så får jeg beholde dagsatsen i alle fall. Er i knallform så får bare krysse fingrene for at det forblir slik da. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141454693-en-til-i-samme-b%C3%A5t/
doble<3<3 Skrevet 25. februar 2010 #2 Del Skrevet 25. februar 2010 Jeg var også på UL i uke 13, jordmor kunne ikke si noe om verken kjønn eller ennegga så tidlig.. De syns heller ikke det er så viktig om de er enegga eller toegga så lenge de har det de skal (altså tilgang på mat og hinne®). Hvor tidlig du går ut i sykemelding er vel kanskje litt opp til deg og din form? men de aller fleste jeg kjenner som har vært gravide med tvillinger sier det er TUNGT!! De kjenner det godt, særlig i en krevende jobb.. Du skal jobbe på SFO, det er heldigvis ikke mye løfting eller bæring.. men det blir mye gåing og ståing.. Det kan være et høyt tempo.. Selv jobber jeg i barnehage og regner ikke meg jeg klarer så kjempelenge.. Kjenner bekkenet starter allerede nå i uke 13.. Hvor langt er du på vei i mai da? har du mulighet til å jobbe kun noen få timer om dagen, kan det godt være at du holder ut lenge.. Legen din hjelper deg nok så godt han kan (håper vi).. Lykke til! Det er mange bekymringer, prøv å ikke bekymre deg for alt på en gang (kommer fra ho som har full panikk nå ;p) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141454693-en-til-i-samme-b%C3%A5t/#findComment-141498119
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå