Anonym bruker Skrevet 17. februar 2010 #1 Skrevet 17. februar 2010 Vet jo at det ikke er noe fasitsvar, men sånn ca.?
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2010 #2 Skrevet 17. februar 2010 Har ikke fasit, men kanskje etter uke 37?
♥Nemi♥ Skrevet 17. februar 2010 #3 Skrevet 17. februar 2010 40 dager til termin. Du er fødeklar 21 dager før termin.
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2010 #5 Skrevet 17. februar 2010 Her inne syns jeg man får så klare svar på alt mulig, men jeg har en mistanke om at noen av definisjonene egentlig bare finns her inne og det med høygravid og "fødeklar" tror jeg er noe av det uten at jeg kan si noe sikkert. En lege sa hvertfall til meg "du som er såpass høygravid..." når jeg var i uke 31 sist. Han sa jo ikke direkte at jeg var høygravid, men nesten. Egentlig tror jeg ikke høygravid er et egentlig medisinsk uttrykk i det hele tatt, men noe man bruker om gravide som er "ganske så gravide" og nærmer seg slutten.
Ranveig R Skrevet 17. februar 2010 #6 Skrevet 17. februar 2010 Mulig det er sånn med diverse forskjellig, men definisjonen på høggravid og fødeklar er fastsett også utover desse sidene ) Som Nemi seier; ein er høggravid når ein har 40 dagar til termin, ein er fødeklar når barnet ikkje lenger er prematurt om det blir fødd, altså ved 37 veker (21 dagar til termin).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå