Gå til innhold

tissing...

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvordan får man en fireåring til å slutte å tisse på seg, med vilje?????

skjedd tre ganger etter vi kom hjem fra jobb.. blir gal jeg... så vet jeg jo at man ikke skal bli sinna, men det er jammen ikke så lett...

vet det er perioder... men syns dette virker litt for mye m vilje, enn at uhell kan skje innimellom...

takker for tips

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ingen som har råd å komme med ??

Skrevet

No har ikkje eg hatt dette problemet, men har lest ein del om det.

Kva gjer du når barnet tissar på seg? Eg vil foreslå at barnet sjølv må rydde opp etter seg (dersom det ikkje allerede gjer det). Ikkje fordi det skal straffast for å tisse seg ut, men fordi det skal lære at det faktisk medfører konsekvenser i form av å skifte klede og å tørke opp frå golvet.

Ha tørre underbukser og bukser lett tilgjengeleg på badet, så barnet sjølv kan gå dit, ta av seg det våte (legge i skittentøyet), kle på seg tørt, og ha klutar klare til at barnet sjølv kan tørke opp.

Kanskje barnet vil skjønne at det ikkje får ekstra oppmerksomhet pga tissinga, at det tvert imot må jobbe sjølv og dermed tenkar seg om før det tissar seg ut igjen.

Om du allerede har gjennomført dette har eg ingen gode råd dessverre, men ville gjerne tatt det opp med helsestasjonen. Er det uhell i barnehagen også forresten?

Skrevet

takk... i bhg går det helt fint.

Oppmerksomhet når det skjer, blir det. Vi har bare henne, ennå.

Stort sett må barnet klare seg selv når det skjer, men vi hjelper selvsagt også... Nærmer det seg leggetid, blir dusjen neste operasjon.

Sier hun glemmer seg.

Skjønner vi må korte inn på mengde drikke også da. Til nå har hun fått det hun vil av drikke.

Jeg skal til JM om ikke så lenge, tenker jeg spør henne til råds.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...